پنل 8 اینچی اولد جدید ال‌جی با قابلیت تا شدن رو به داخل و بیرون معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی پنل هشت اینچی منعطف جدیدی معرفی کرده است که می‌توان آن را رو به داخل و بیرون تا کرد.
تبلیغات

سرعت گسترش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو که با بهره گرفتن از نمایشگرهای اولد منطعف، صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دردسترس کاربر قرار می‌دهند نسبتاً آهسته بوده؛ اما ال‌جی امیدوار است با کاهش قیمت پنل‌های منعطف بتواند افزایش سرعت روند پذیرش این نوع دستگاه‌ها کمک کند. این شرکت به‌تازگی پنل اولد جدیدی معرفی کرده است که می‌توان آن را با خیال راحت رو به داخل یا بیرون خم کرد.

Gizmodo می‌نویسد، اگر تعداد انگشت‌شمار گوشی‌های هوشمند تاشو را که درحال‌حاضر به بازار عرضه شده‌اند بررسی کنید، خواهید دید که شرکت‌های سازنده معمولاً از دو رویکرد اصلی در طراحی این محصولات استفاده کرده‌اند. دستگاه‌هایی مثل گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ از پنل اولد تا شو رو به داخل بهره می‌برند و بنابراین صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها هنگام بسته شدن، محافظت می‌شود. این در حالی است که دستگاه‌های دیگری مثل Flexpai شرکت Royal، از نمایشگر اولد تاشو رو به بیرون بهره می‌برند.

با توجه به ظریف بودن نمایشگرهای منعطف اولد کنونی، به‌نظر می‌رسد رویکرد سامسونگ مناسب‌تر است، زیرا احتمال آسیب‌ دیدن صفحه‌ی تاشو آن هنگان بسته بودن دستگاه، کمتر است. اشکال این رویکرد این است در گوشی‌هایی مثل گلکسی فولد ۳، هنگامی که دستگاه بسته باشد، برای استفاده از آن نیاز به نمایشگر بیرونی اضافه خواهید داشت که این مورد بی‌شک یکی از دلایل قیمت بالای این دستگاه است. درحال‌حاضر گلکسی زد فولد ۳ با قیمتی در حدود ۱۸۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

امکان تا کردن صفحه‌نمایش‌ منعطف اولد در هردو جهت وجود دارد. این نمایشگرها درواقع نسخه‌ای از فناوری است که دهه‌ها قبل برای اولین‌بار نمونه‌ی آن را مشاهده کرده‌ بودیم، اما نسل کنونی آن با لایه‌های محافظ اضافه پوشانده شده و حتی لولاهای مکانیکی روی دستگاه‌های تاشو برای افزایش دوام آن‌ها هنگام تا شدن در یک جهت خاص، بهینه شده‌اند. ال‌جی برای رفع این مشکل پنل اولد هشت اینچی جدید معرفی کرده که می‌توان آن را رو به داخل و رو به بیرون تا کرد و علاوه‌براین، تاشدگی وسط نمایشگر در این پنل به حداقل رسیده است. ال‌جی ادعا می‌کند این پنل امکان تا شدن آسان دستگاه‌های تاشو را در هر دو جهت فراهم می‌کند و تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه خواهد داد.

ال‌جی اعلام کرده با وجود انعطاف‌پذیری بیشتر پنل اولد جدید این شرکت، دوام آن برای بیش از ۲۰۰ هزار بار تا شدن تضمین شده است. این همان ادعایی است که سامسونگ درمورد گلکسی زد فولد ۳ مطرح کرد. البته پنل جدید ال‌جی برخلاف گلکسی زد فولد ۳ می‌تواند از یک تبلت بزرگ‌تر به گوشی هوشمند جمع‌وجوری تبدیل شود و نیازی به نمایشگر اضافه‌ی بیرونی نخواهد داشت، زیرا کاربر با تا کردن آن رو به بیرون می‌تواند همچنان از بخشی از نمایشگر منعطف دستگاه استفاده کند. متأسفانه درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درمورد تاریخ عرضه‌ی این پنل و این‌که دستگاه‌های مجهز به این نوع نمایشگر چه زمانی روانه‌ی بازار خواهند شد دردسترس نیست. البته ازآنجاکه شرکت‌های مختلف به‌دنبال ترفندهایی برای توجه قیمت بالای گوشی‌های هوشمند تاشو هستند، می‌توان انتظار داشت که ال‌جی در متقاعد کردن آن‌ها برای استفاده از این پنل جدید مشکلی نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات