ال‌جی مانیتور Ergo Dual را با دو پنل مجزا رونمایی کرد

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
مانیتور جدید از دو پنل جداگانه برای بهبود چندوظیفگی بهره می‌برد.
تبلیغات

اکثر ما ال‌جی را به‌واسطه‌ی ایده‌های فوق‌العاده‌اش می‌شناسیم. پس از خروج این شرکت کره‌ای از بازار تلفن‌همراه،‌ بسیاری از ما گمان کردیم که دیگر از خلاقیت‌ها و پروژه‌های بلندپروازانه این شرکت خبری نخواهد بود. بااین‌حال، ال‌جی با عرضه‌ی مانیتور Ergo Dual باردیگر ثابت کرد که در‌زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات جدید و ناب یکی از بهترین‌ها به‌شمار می‌رود.

مانیتور ال جی Ergo Dual در نگاه اول شبیه مانیتوری فوق‌عریض است؛ اما با کمی دقت بیشتر متوجه شیاری در وسط آن خواهید شد. درحقیقت، مانیتور فوق‌عریض ال‌جی از دو پنل مجزا تشکیل شده است که با استفاده از بازوی ارگونومیک و منحصربه‌فرد آن می‌توانید هریک را جداگانه و مستقل از دیگری بچرخانید و جا‌به‌جا کنید.

ال‌جی برای مانیتور Ergo Dual از دو پنل IPS با اندازه‌های ۲۷ اینچی و وضوح ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل در نظر گرفته است که با پوشش ۹۹ درصدی دامنه‌ی رنگی sRGB، زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه، نسبت ۱۶:۹، نرخ نوسازی ۷۵ هرتز و زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای از بالا و پایین و چپ و راست، گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده‌های روزمره به‌شمار می‌رود. البته پرواضح است که جامعه‌ی هدف این نمایشگر، تریدرها، تولیدکنندگان محتوا و دیگر افرادی است که هم‌زمان روی چند پنجره کار می‌کنند.

اصلی‌ترین بخش محصول جدید ال‌جی، نه پنل آن بلکه بازوی منحصربه‌فرد آن است. کاربران می‌توانند بنا به کاربری خود، چینش نمایشگرها را به‌صورت افقی و عمودی تغییر بدهند یا آن را به سمت دلخواهشان بچرخانند. همچنین تنظیمات هر مانیتور نیز به‌صورت جداگانه تغییردادنی است.

مانیتور Ergo Dual ال‌جی

درحقیقت، ال‌جی در فرایند ساخت این مانیتور سعی کرده است مشکلات مربوط به استفاده از دو مانیتور را به‌کلی برطرف کند؛ مشکلاتی چون ارتفاع نامناسب پایه‌ها و نبود آزادی‌عمل کافی برای تنظیم هریک از مانیتورها به‌صورت جداگانه. کاربران می‌توانند پنل‌های مانیتور Ergo Dual را در ۴ حالت کلی تنظیم کنند. برای مثال، برنامه‌نویسان می‌توانند پنل‌ها را به‌صورت عمودی تنظیم کنند تا همواره قسمت وسیع‌تری از کدها را مشاهده کنند.

همچنین با عمودی تنظیم‌کردن آن‌ها، می‌توانید دو دسترسی وسیع‌تری به کندل‌های سهام یا ارزش دیجیتال مدنظرتان داشته باشید. علاوه‌براین، می‌توانید هریک از پنل‌های چپ یا راست را به‌صورت عمودی یا افقی تنظیم کنید. در این حالت، در یک مانیتور نمایی عمودی دارید و در دیگری همچنان ویدئویی عریض را پخش و تماشا می‌کنید. همچنین، تنظیم زاویه‌ی مانیتورها مستقل از یکدیگر صورت می‌گیرد.

پایه‌ی مانیتور Ergo Dual توانایی نصب روی هر میزی را دارد و در این حالت فضای اشغال‌شده‌ی مانیتور نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد تا میز کار تمیزتر داشته باشید. به‌باور ال‌جی، مانیتور Ergo Dual برای تولیدکنندگان محتوا، گرافیست‌ها، ویرایشگران ویدئو یا کسانی که به فضای کاری وسیع‌تری نیاز دارند؛ اما همچنان مانیتورهای فوق‌عریض را گزینه‌ی مناسبی برای خود نمی‌بیند، گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌رود.

درنهایت، باید به پشتیبانی مانیتور جدید ال‌جی به پورت USB-C و دیسپلی پورت اشاره کنیم که سبب می‌شود انتخاب‌های متنوعی نیز برای اتصال مانیتور به دستگاه مدنظر خود داشته باشید. قیمت مانیتور Ergo Dual معادل ۷۹۹ دلار است. در‌ادامه، گالری تصاویر رسمی مانیتور Ergo Dual را مشاهده می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات