فیسبوک برای رقابت بیشتر با تیک‌ تاک، بخش پادکست‌های پلتفرم خود را تعطیل می‌کند

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک تصمیم دارد با هدف رقابت جدی‌تر با تیک‌ تاک، به فعالیت بخش پادکست‌ها در پلتفرم خود خاتمه دهد.
تبلیغات

درحالی‌که کمتر از یک‌ سال از آغاز فعالیت بخش پادکست‌ها در فیسبوک می‌گذرد، این شبکه‌ی اجتماعی تصمیم دارد بخش مورد اشاره را تعطیل کند.

به گزارش DigitalTrends به نقل از گفته‌ی بلومبرگ، انتظار می‌رود فیسبوک تابستان امسال، به پشتیبانی از پادکست‌ها پایان دهد. این شبکه‌ی اجتماعی روند حذف قابلیت اضافه کردن پادکست‌ها را از هفته‌ی جاری آغاز خواهد کرد و سپس از سوم ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۱) به‌طور کامل به فعالیت این بخش خاتمه خواهد داد. این در حالی‌ است که فیسبوک هشدار صریحی درباره‌ای این اقدام به کاربران نداده است.

توقف فعالیت پادکست‌ها در فیسبوک همچنین شامل تغییراتی در سایر خدمات این شبکه‌ی اجتماعی است. به‌عنوان مثال فعالیت Soundbites، یک سرویس اشتراک‌گذاری صوت‌های کوتاه، و مرکز صوتی این پلتفرم نیز متوقف خواهد شد. تاریخ دقیق برای پایان فعالیت‌های این سرویس اعلام نشده اما سخنگوی متا در ایمیلی به بلومبرگ گفت این کار در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

قابلیت اتاق‌های صوتی زنده همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود این ویژگی در فیسبوک لایو گنجانده شود، به‌طوری‌که کاربران می‌توانند در حالت صوتی یا صوتی-تصویری اقدام به پخش زنده کنند.

به‌نظر می‌رسد این تغییرات بخشی از تمرکز جدید متا روی ویدئوهای کوتاه باشد زیرا این‌ شرکت قصد دارد با قدرت بیشتری با تیک‌تاک رقابت کند. این شرکت قابلیت Reels را در اینستاگرام و فیسبوک ارائه می‌دهد. شایان‌ ذکر است این ویژگی درسال ۲۰۲۰ ابتدا به اینستاگرام اضافه شد و فیسبوک نیز یک‌ سال بعد نسخه‌ی مخصوص خود را ارائه کرد.

اینستاگرام به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی برای برجسته‌تر کردن محتوای اورجینال درنظر گرفته است تا با این اقدام از تولیدکنندگان محتوا بیشتر حمایت کند. به‌نظر می‌رسد توقف فعالیت بخش پادکست‌ها در فیسبوک، بخشی از استراتژی متا برای تمرکز بیشتر روی محتوای کوتاه ازجمله ویدئوهای کوتاه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات