متا خود را برای عرضه ۴ هدست واقعیت مجازی دیگر آماده می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تا چند سال آینده، متا چهار هدست واقعیت مجازی دیگر از هر دو گروه پیشرفته و ارزان‌قیمت روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

مارک زاکربرگ برای متاورس برنامه‌های زیادی دارد که یکی از بخش‌های آن عینک واقعیت افزوده Project Nazare است. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نقشه‎‌ی راه سخت‌افزار واقعیت مجازی را نشان می‌دهد. گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۴ چهار هدست واقعیت مجازی در برنامه‌ی شرکت وجود دارد. اولین هدست Project Cambria خواهد بود که پیش‌تر آزمایش شده است و انتظار داریم اواخر امسال عرضه شود.

ورج با استناد به The Information می‌گوید متا قصد دارد Project Cambria، دستگاهی پیشرفته‌تر از Quest VR است و مشهور به Arcata را ماه سپتامبر عرضه کند و به‌دنبال آن نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ای با نام رمزی Funston را در سال ۲۰۲۴ خواهد فروخت. منابع ادعا می‌کنند اولین دستگاه Project Cambria حدود ۷۹۹ دلار خواهد داشت که قیمتش بسیار گران‌تر از هدست‌های ۲۹۹ و ۳۹۹ دلاری Quest VR است.

طبق ادعای منابع گوناگون، به‌دلیل کیفیت خیره‌کننده‌ی تصاویر این دستگاه خواندن در آن راحت خواهد بود؛ درنتیجه می‌توان از آن برای کارهایی مانند ارسال و دریافت ایمیل در محیط مجازی استفاده کرد. همین امر دلیل قیمت گران آن را نشان دهد. حتی با وجود قیمت و صفحه‌نمایشی با وضوح خیره‌کننده، این هدست از سیستم‌عامل اندروید متا بهره می‌برد و قدرت پردازش آن تقریباً مانند لپ‌تاپی ارزان‌قیمت خواهد بود که می‌تواند اپ‌های تحت‌وب را اجرا کند.

هدست‌های جدید متا ویژگی‌هایی خواهند داشت که به فروش آن‌ها کمک می‌کند. توانایی در مدیریت عبور تمام‌رنگی برای واقعیت ترکیبی و باتری حجیم‌تر از Quest 2 که در پشت نصب می‌‌شود تا پوشیدن هدست راحت‌تر باشد و حسگرهای داخلی که می‌توانند حرکات چشم و حالات چهره را برای ساخت آواتار مجازی کاربر ردیابی کنند، از برتری‌های محصولات جدید این شرکت هستند.

طبق گزارش‌ها، عرضه نسخه‌های آینده‌ی هدست Quest که با نام رمزی Stinson و Cardiff شناخته می‌شود، برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. همچنین، Nazare AR به‌همراه عینک هوشمند ارزان‌تر Hypernova و مچ‌بند الکترومیوگرافی که به کاربران اجازه می‌دهد آن‌ را ازطریق افکار کنترل کنند، در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

درحالی‌که گفته می‌شود Project Nazare بدون محدودیت‌های اپ‌استور یا گوگل‌پلی ساخته می‌شود و به گوشی هوشمند نیازی ندارد، Hypernova با تلفن کاربر جفت می‌شود تا اعلان‌ها و پیام‌ها را به‌نمایش بگذارد. پس‌از‌آن، نسخه‌ی سبک‌تر عینک‌های واقعیت افزوده‌ی پیشرفته در سال ۲۰۲۶ و مدل سوم در سال ۲۰۲۸ عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات