اینستاگرام سیستم رتبه‌بندی خود را برای نمایش بهتر محتوای اورجینال بهبود می‌دهد

پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام با هدف نمایش بهتر محتوای اورجینال نسبت به محتوای بازنشرشده، تغییراتی در الگوریتم رتبه‌بندی خود اعمال خواهد کرد.
تبلیغات

آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام امروز اعلام کرد این شبکه‌ی اجتماعی تصمیم دارد الگوریتم رتبه‌بندی خود را تغییر دهد تا محتوای اورجینال بهتر نمایش داده شود. پس از اعلام این خبر، سخن‌گوی این شرکت در ایمیلی به وب‌سایت Techcrunch اعلام کرد این پلتفرم اجتماعی درحال ایجاد تغییراتی در الگوریتم رتبه‌بندی خود است تا توزیع محتوای اختصاصی را به‌جای محتوای بازنشرشده در مکان‌هایی مثل برگه‌ و خوراک Reels در اولویت قرار دهد.

موسری در ویدئویی که روز گذشته در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به‌ اشتراک گذاشت، گفت:

این تغییر به‌طور خاص بر ایده‌های اورجینال تمرکز دارد. اگر محتوایی را از ابتدا ایجاد کنید، اعتبار بیشتری دریافت خواهید کرد تا اینکه محتوای تولیدشده توسط دیگران را بازنشر دهید. ما تلاش خواهیم کرد تا محتوای اورجینال را بخصوص در مقایسه با محتوایی که دوباره به‌اشتراک گذاشته شده است، بیشتر ارزیابی کنیم.

اینستاگرام توضیح داد این پلتفرم اکنون احتمالاً Reelsهایی که قبلاً ایجاد شده، کمتر توصیه خواهد کرد. علاوه‌براین احتمال توصیه‌ی حساب‌هایی که محتوای ایجاد شده توسط سایر کاربران را جمع‌آوری کرده و دوباره به‌اشتراک می‌گذارند کم‌تر خواهد شد. اینستاگرام خاطرنشان کرد در توصیه محتوا به سایر کاربران به اعتبار، توزیع و درآمدزایی برای سازنده‌ی اصلی اهمیت می‌دهد.

موسری در پاسخ به توییت مشاور رسانه‌های اجتماعی، مت ناوارا خاطرنشان کرد که اینستاگرام درحال‌حاضر روی برجسته‌کردن محتوای اورجینال کار می‌کند و این روند را ادامه خواهد داد.

موسری در توییت دیگری گفت:

ازآنجاکه ما بیشتر به توصیه‌ها متمایل می‌شویم، این موضوع اهمیت دارد که برای حساب‌هایی که محتوای تولیدشده توسط دیگران را جمع‌آوری می‌کنند بیش‌ازحد ارزش قائل نشویم زیرا این امر برای تولیدکنندگان اصلی محتوا مفید نبوده و بنابراین در درازمدت برای اینستاگرام نیز مضر خواهد بود.

هنگامی که از موسری سؤال شد که اینستاگرام چگونه می‌تواند سازنده‌ی اصلی یک تصویر یا ویدئو را تعیین کند، در توییتی توضیح داد که هنوز در این مورد اطمینان ندارد. وی اعلام کرد این شرکت طبقه‌کننده‌هایی را برای پیش‌بینی اینکه چقدر احتمال دارد یک محتوا، اورجینال باشد ایجاد خواهد کرد. این شرکت همچنین به مواردی مثل افرادی که در ویدئو حضور دارند و اینکه آیا برنامه قبلا آن ویدئو را مشاهده کرده است یا خیر، توجه خواهد کرد.

حساب‌های میم محبوب زیادی در اینستاگرام فعالیت دارند که Reel افراد دیگر را بازنشر می‌دهند و اغلب، تعداد زیادی تعامل و میلیون‌ها بازدید دریافت می‌کنند. تغییر جدید این پلتفرم یعنی احتمال دارد این نوع حساب‌ها به‌اندازه‌ی قبل دردسترس سایر کاربران قرار نگیرند زیرا این شبکه‌ی اجتماعی تصمیم دارد از سازندگان اصلی محتوا بیشتر حمایت کند.

موسری در کنار اطلاعیه‌ی مربوط به اولویت‌بندی محتوای اورجینال، به دو قابلیت جدید اینستاگرام نیز اشاره کرد: برچسب‌گذاری محصول و برچسب‌گذاری پیشرفته. این پلتفرم اجتماعی اوایل هفته‌ی جاری اعلام کرد که برچسب‌گذاری محصول که قبلاً فقط برای سازندگان و برندها دردسترس بود، اکنون برای همه‌ی کاربران ایالات متحده با حساب‌های عمومی نیز دردسترس قرار دارد. اکنون همه‌ی کاربران ایالات متحده می‌توانند محصولات کسب‌وکارهایی را که برای خرید از اینستاگرام راه‌اندازی شده‌اند، برچسب‌گذاری کنند. این شرکت اعلام کرده است گسترش استفاده از قابلیت‌های برچسب‌گذاری محصول، کشف کالاها و خدماتی که افراد آن‌ها را دنبال می‌کنند برای سایر کاربران آسان‌تر خواهد کرد و کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبان خود را در این پلتفرم افزایش دهند.

اینستاگرام درمورد برچسب‌گذاری بهبودیافته اعلام کرد هدف از این قابلیت این است که سازندگان راحت‌تر بتوانند برای کار خود اعتبار دریافت کنند. این شرکت می‌گوید برچسب‌های پیشرفته به کاربران اجازه می‌دهد سهم خاص سازنده را در یک عکس یا پست ویدئویی به‌اشتراک گذاشته، مشاهده کنند. دسته‌بندی نمایه که توسط سازندگان تعیین شده است نیز نقش آن‌ها را مشخص کرده و در برچسب‌ها نمایش می‌دهد. سازندگان می‌توانند با این برچسب‌های جدید، از خلاقیت‌های دیگر به‌عنوان روشی برای نمایش بیشتر کارهای خود بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات