تصاحب توییتر به‌دست ایلان ماسک، تنش‌های میان کارکنان و هیئت‌مدیره را تشدید کرد

یک‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پاراگ آگراوال مدیر توییتر، در مواجهه با کارکنان که به نحوه‌ی برنامه‌ریزی مدیران برای مدیریت یک مهاجرت جمعی پیش‌بینی‌شده توسط ایلان ماسک معترض بودند، سعی کرد خشمشان را فرو بنشاند.
تبلیغات

جلسه‌ی سراسری مدیران توییتر با کارکنان این شرکت پس از آن برگزار شد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بعد از امضای قرارداد ۴۴ میلیارد دلار برای خرید این پلتفرم، به‌طور دائم از شیوه‌های تعدیل محتوای توییتر و همچنین یکی از مدیران ارشد مسئول تنظیم سیاست‌های سخنرانی و ایمنی این پلتفرم اجتماعی، انتقاد کرد.

به گزارش رویترز، در جلسه‌ی داخلی توییتر که در تالار شهر برگزار شد، مدیران این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کردند این شرکت هرروز بر روند فرسایش کارکنان نظارت خواهد کرد اما هنوز خیلی زود است که بگوییم معامله خرید ایلان ماسک چگونه بر حفظ کارکنان فعلی این پلتفرم اجتماعی تأثیر خواهد داشت.

به گفته‌ی منابع آگاه، ماسک درخواست کرده است حقوق هیئت‌مدیره و مدیران کاهش یابد، اما میزان دقیق کاهش حقوق این افراد همچنان نامشخص است. به گفته‌ی یکی از منابع، تا زمانی‌که ماسک مالکیت توییتر را برعهده نگیرد، نمی‌توان با اطمینان درمورد کاهش حقوق مدیران صحبت کرد.

یکی از کارمندان توییتر در سؤالی که با صدای بلند در جلسه خوانده شد از آگراوال پرسید:

من از شنیدن درمورد ارزش سهام‌داران و وظیفه‌ی امانت‌داری خسته شده‌ام. نظر صادقانه‌ی شما درمورد اینکه پس از بسته شدن معامله، بسیاری از کارمندان به‌احتمال زیاد شغلی نخواهند داشت چیست؟

آگراوال در پاسخ به این سؤال گفت توییتر همیشه به‌ فکر کارمندان خود بوده و به این روند ادامه خواهد داد. وی در ادامه خاطرنشان کرد:

من معتقد هستم که سازمان آینده‌ی توییتر به تأثیر آن بر جهان و مشتریان خود ادامه خواهد داد.

مدیران توییتر در این جلسه اعلام کردند که نرخ فرسودگی کارکنان توییتر نسبت به سطوح قبل از انتشار خبر علاقه‌ی ماسک به خرید این شرکت تغییر نکرده است.

ماسک در روزهای اخیر از ویجایا گاد، وکیل ارشد توییتر که یکی افراد کهنه‌کار در این شرکت محسوب می‌شود و در سراسر دره‌ی سیلیکون مورد احترام است، انتقاد کرد. حمله‌ی ماسک به ویجایا گاد باعث شد او با سطح گسترده‌ای از آزار و اذیت آنلاین مواجه شود.

کارمندان توییتر به مدیران این شبکه‌ی اجتماعی گفتند که ترس آن‌ها از رفتار نامنظم ماسک بر بی‌ثبات کردن کسب‌وکار و وارد آوردن لطمه‌های مالی است، زیرا این شرکت خود را برای سخنرانی هفته‌ی آینده در شهر نیویورک درمورد تبلیغات آماده می‌کند.

یکی دیگر از کارمندان توییتر پرسید:

آیا استراتژی خاصی برای کوتاه‌مدت داریم تا با استفاده از آن، تبلیغ‌کنندگانی را که روی پلتفرم ما سرمایه‌گذاری می‌کنند مدیریت کنیم؟

سارا پرسونت، مدیر ارشد مشتریان توییتر در پاسخ به این سؤال گفت، این شرکت در تلاش است با به‌طور مکرر با تبلیغ‌کنندگان ارتباط برقرار کند و به آن‌ها اطمینان دهد که روش ارائه‌ی خدمات به مشتریان تغییر نخواهد کرد.

یکی از کارمندان توییتر پس از پایان این جلسه به رویترز گفت که اعتماد چندانی به حرف‌های مدیران این شبکه‌ی اجتماعی ندارد. وی در ادامه گفت:

سخنان روابط عمومی منطقی نیست. آن‌ها به ما گفتند که اطلاعات را به بیرون درز ندهید و کاری را انجام دهید که به آن افتخار می‌کنید، اما کارمندان برای انجام این کار هیچ انگیزه‌ی روشنی ندارند و درواقع انگیزه‌ی آن‌ها به‌دلیل معامله خرید توییتر توسط ماسک کاهش یافته است.

به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Equilar، اگر آگراوال در مدت ۱۲ ماه پس از تغییر کنترل در توییتر از کار برکنار شود، احتمالاً مبلغی در حدود ۴۲ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

آگراوال در این جلسه از کارکنان توییتر درخواست کرد در آینده و تحت رهبری جدید، انتظار تغییرات را داشته باشند و علاوه‌براین اشاره کرد که این شرکت می‌توانست در طول سال‌های گذشته، عملکرد بهتری داشته باشد. او در بخشی از سخنان خود گفت:

بله؛ ما می‌توانستیم کارها را به‌شیوه‌ای متفاوت و بهتر انجام دهیم. من می‌توانستم کارها را متفاوت انجام دهم و به این موضوع خیلی فکر می‌کنیم.

توییتر از اظهارنظر بیشتر در مورد این موضوع خودداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات