هواوی فناوری جدیدی درزمینه انتقال داده ماهواره‌ای ثبت کرد

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، هواوی پتنتی برای فناوری انتفال داده‌های ماهواره‌ای ثبت کرد.
تبلیغات

هواوی امروز پتنت جدیدی درزمینه‌ی فناوری ارتباطات برای انتقال داده‌های ماهواره‌ای ثبت کرد. براساس اطلاعات موجود، این شرکت ۶ آوریل ۲۰۲۱ برای ثبت این پتنت اقدام کرده و اکنون با شناسه‌ی CN114374421A در چین معرفی شده است.

به‌گزارش HuaweiCentral، فناوری جدید هواوی برای انتقال داده‌های ماهواره‌ای و با هدف حل مشکل انتقال طولانی‌مدت جدول نجومی (ephemeris) توسعه داده شده است. اگر با اصطلاح ephemeris آشنایی ندارید، باید اشاره کنیم این واژه به جدول یا فایل داده‌ای اشاره می‌کند که موقعیت‌های محاسبه‌شده‌ی یک جرم آسمانی را در فواصل زمانی منظم در طول یک دوره نشان می‌دهد.

پتنت فناوری انتقال داده ماهواره ای هواوی

براساس اطلاعات ارائه‌شده‌ی هواوی برای ثبت این پتنت، فناوری جدید این شرکت به حوزه‌ی فناوری ارتباطات داده‌های ephemeris مرتبط است. این روش دستگاه رسانه‌ی ذخیره‌سازی و تراشه و سیستمی برای انتقال داده‌های موقت را نشان می‌دهد.

فناوری جدید هواوی برای حل مشکل انتقال طولانی‌مدت داده‌های ephemeris در زمینه‌های مختلف استفاده خواهد شد. در نسخه‌ی فعلی این تکنولوژی، دستگاه چندین بارِ داده‌های ephemeris ماهواره را دریافت می‌کند که داده‌های آن شامل یکی از انواع اطلاعات زیر است:

  • اطلاعات موقعیت مداری که برای تعیین موقعیت ماهواره‌ها استفاده می‌شود.
  • اطلاعات پارامتر مداری که برای نشان‌دادن محل قرارگیری ماهواره به‌کار می‌رود.
پتنت فناوری انتقال داده ماهواره ای هواوی

با هربار دریافت داده‌ها به‌وسیله‌ی دستگاه، نوع اطلاعات موجود در داده‌های ephemeris دریافتی بررسی خواهد شد. در فرایند دریافت چندین بارِ داده‌‌ی ephemeris ماهواره‌ای، اطلاعات دریافت‌شده حداقل یک‌ بار شامل اطلاعات موقعیت مداری و حداقل یک‌ بار شامل اطلاعات پارامتر مسیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات