هواوی می‌خواهد اولین برند گوشی هوشمندی باشد که در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی یکی از مدیران هواوی، این برند قصد دارد اولین برند فعال در حوزه‌ گوشی‌های هوشمند باشد که در بازار خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

وو پِی (WuPei)، وبلاگ‌نویس چینی معروف حوزه‌ی خودرو، چند روز قبل مصاحبه‌ای با یو چنگ‌دونگ (Yu Chengdong)، مدیرعامل Huawei BG و راهکارهای واحد خودروهای هوشمند هواوی، انجام داد. در این مصاحبه، او از چنگ‌دونگ درباره‌ی برنامه‌های هواوی برای بازار خودرو سؤالاتی کرد که در‌ادامه، آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

به‌گزارش Gizmochina، وو پی در مصاحبه‌ی اخیرش چند سؤال از یو چنگ‌دونگ کرد که مهم‌ترین آن‌ها این بود که «آیا موفقیت هواوی در صنعت گوشی‌های هوشمند می‌تواند در صنعت خودرو نیز تکرار شود یا خیر؟» مدیر اجرای Huawei BG در پاسخ به این پرسش گفت که احتمال موفقیت این شرکت در حوزه‌ی خودرو بسیار زیاد است؛ زیرا به‌اعتقاد وی، شرکت متبوعش سه سنگ‌بنای مهم «تجربه» و «کیفیت» و «نام تجاری» را برای موفقیت در این زمینه دراختیار دارد.

مصاحبه WU PEI با CHENGDONG

هواوی طولانی‌ زیادی با خودروسازان همکاری کرده و تجربه‌های زیادی از این بازار به‌دست آورده است. علاوه‌براین، هواوی سعی می‌کند کیفیت برند خود را در حوزه‌ی خودرو نیز تضمین کند. یو چنگ‌دونگ افزود هدف هواوی این است که اولین برند فعال در حوزه‌ی گوشی هوشمند باشد که کاملاً در بازار خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت هدف مهمی دارد؛ زیرا قبل‌از‌آن، شرکت فعال دیگری در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود ندارد که به بازار خودرو وارد شده باشد.

هواوی پس از مواجهه با تحریم‌های دولت ایالات متحده که تأثیر بسیاری بر فعالیت این شرکت در صنعت گوشی‌های هوشمند گذاشته است، روی تنوع‌بخشیدن به عملیات تجاری‌اش کار می‌کند. یکی از حوزه‌های مهم جدید این شرکت تمرکز بر بازار خودرو است. هواوی قبلاً تعدادی از فناوری‌های مربوط به نسل بعدی فناوری خودران و سیستم‌های مرتبط را ثبت کرده است؛ بنابراین، می‌توان به‌وضوح گفت این برند برنامه‌های عمده‌ای برای آینده‌ی خود در حوزه‌ی خودرو دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات