ایلان ماسک از پیوستن به هیئت‌مدیره توییتر خودداری کرد

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره‌ی توئیتر خودداری کرد و پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در این رابطه گفت این تصمیم برای توییتر بهتر است.
تبلیغات

مدیرعامل توئیتر اعلام کرد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از پیوسن به هیئت‌مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی خودداری کرده است.

به گزارش FoxBusiness، پاراگ آگراوال، مدیرعامل توئیتر در توئیتی نوشت:

ایلان تصمیم گرفت از پیوستن به هیئت‌مدیره‌ی ما خودداری کند. من یادداشت کوتاهی برای شرکت فرستادم که متن آن را برای شما به‌اشتراک می‌گذارم.

ماسک، منتقدی که به‌تازگی توئیتر را به سرکوب آزادی بیان متهم کرد، اخیراً ۹٫۲ درصد از سهام این شرکت را تصاحب کرد. وی در واقع ۷۳٫۵ میلیون سهم توئیتر را به مبلغ ۲٫۹ میلیارد دلار تصاحب کرده است.

آگراوال در یادداشتی خطاب به کارمندان توئیتر نوشت:

هیئت مدیره و من به‌طور مستقیم بحث‌های زیادی درباره‌ی پیوستن ایلان به هیئت مدیره انجام داده‌ایم. ما برای همکاری و شفاف‌سازی درمورد این کار، هیجان‌زده بودیم. همچنین اعتقاد داشتیم که اضافه شدن ایلان به‌عنوان امانت‌دار شرکتی که وی باید در آن مثل سایر اعضای هیئت مدیره در راستای منافع شرکت و همه‌ی سهام‌داران عمل کند، بهترین کار است و به‌همین دلیل، هیئت مدیره به او پیشنهاد یک صندلی داد.

مدیرعامل توئیتر در ادامه گفت:

ما روز سه‌شنبه اعلام کردیم که ایلان با بررسی سوابق و پذیرش رسمی به‌عضویت هیئت مدیره‌ی توئیتر منصوب خواهد شد. انتصاب ماسک به‌عنوان عضو هیئت مدیره، قرار بود به‌طور رسمی از ۹ آوریل اجرایی شود، اما او همان روز اعلام کرد که به هیئت مدیره‌ نخواهد پیوست. من معتقدم ماسک با این تصمیم، بهترین کار را انجام داده است.

آگراوال ادامه داد:

ما همیشه برای نظرات سهام‌داران خود ارزش قائل هستیم، چه آن‌ها در هیئت مدیره‌ی ما حضور داشته باشند و چه نباشند. ایلان، بزرگ‌ترین سهام‌دار توئیتر است و ما پذیرای نظرات وی هستیم.

مدیرعامل توئیتر در پایان یادداشت خود از کارمندان این شبکه‌ی اجتماعی درخواست کرد که سروصدای ایجاد شده در رابطه با این موضوع را کنترل کرده و روی آنچه می‌سازند، تمرکز کنند.

ایلان ماسک پس از تصاحب ۹٫۲ درصد از سهام توئیتر، یک نظرسنجی در این شبکه‌ی اجتماعی ایجاد کرد که در آن از کاربران پرسیده بود آیا توئیتر باید دکمه‌ی ویرایش را به این پلتفرم اضافه کند یا خیر. شایان‌ ذکر است بسیاری از کاربران از مدت‌ها قبل انتظار داشتند این قابلیت به توئیتر اضافه شود. در پایان این نظرسنجی ۷۳٫۶ درصد از کاربران نسبت به این تغییر ابراز رضایت کردند.

ماسک در ۲۶ مارس نیز توئیتی با مضمون زیر ارسال کرد:

با توجه به اینکه توئیتر عملاً به‌عنوان میدان عمومی شهر عمل می‌کند، عدم رعایت اصول آزادی بیان اساساً دموکراسی را تضعیف می‌کند. پس چه باید کرد؟

ماسک در جدیدترین نظرسنجی توئیتری خود از کاربران پرسید آیا با تبدیل شدن مقر توئیتر به آسایشگاه افراد بی‌خانمان موافق هستید یا خیر؟ زیرا در شرایط فعلی و همه‌گیری کرونا، بسیاری از کارمندان این شرکت در محل آن حضور ندارند و وظایف خود را به‌صورت دورکاری انجام می‌دهد. ۹۱٫۳ درصد از کاربران به این نظرسنجی پاسخ بله دادند.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون نیز به این ایده پاسخ داد و گفت:

آمازون در مقر مرکزی خود در سیاتل واشنگتن، سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات