متا کنفرانس توسعه دهندگان F8 امسال را حذف کرد تا بر ساخت متاورس تمرکز کند

پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس F8 امسال متا لغو شده است اما این شرکت همچنان رویداد Connect خود را همراه با کنفرانس جدید موسوم به مکالمات (Conversations) برگزار خواهد کرد.
تبلیغات

متا (فیسبوک سابق) تصمیم گرفته است کنفرانس F8 ۲۰۲۲ را لغو کند تا بر پروژه‌های دیگری مثل متاورس متمرکز شود.

به گزارش ZDNet، دیگو دوارت موریرا، مدیر برنامه‌های توسعه‌دهنده و استارتاپ فیسبوک درمورد لغو کنفرانس سالانه‌ی F8 گفت:

ما مثل سال‌های گذشته درحال گذراندن استراحتی کوتاه‌مدت در برنامه‌نویسی هستیم و F8 امسال را برگزار نخواهیم کرد. البته ما درحال آماده شدن برای ابتکارات جدیدی هستیم که همگی برای فصل بعدی اینترنت و همچنین فصل بعدی شرکت ما طراحی شده‌اند که مهم‌ترین آن ساخت متاورس است.

موریرا دررابطه با لغو کنفرانس F8 ۲۰۲۲ گفت که متا یک رویداد پیام‌رسانی تجاری موسوم‌ به مکالمات (Conversations) را در تاریخ ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد کرد و همچنین قصد دارد در ماه اکتبر رویداد Connect را برگزار کند. شایان‌ذکر است فیسبوک در رویداد Connect سال گذشته، تغییرنام تجاری خود به متا را اعلام کرد.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، ماه گذشته یک سخنرانی همه‌جانبه با تمرکز بر تلاش‌های شرکتش در ساخت متاورس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، برگزار کرد. وی در این مراسم از پروژه‌ی CAIRoake پرده‌برداری کرد و از آن به‌عنوان یک مدل عصبی کاملاً نظیر‌به‌نظیر برای ساخت دستیارهای دستگاه یاد کرد. این روش، ترکیبی از رویکرد BlenderBot با آخرین هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای ارائه‌ی قابلیت‌های گفت‌وگوی بهتر است.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد تمرکز متا بر استفاده از هوش مصنوعی برای متاورژن شامل دو حوزه‌ی تحقیقاتی در این زمینه است: «ادراک خود محور» و «کلاس جدیدی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد».

شرکت‌های دیگر نیز از مدتی قبل به ساخت متاورس‌های مرتبط با خود روی آورده‌اند. خالق Bored Ape Yacht Club حدود دوهفته قبل، پروژه‌ی متاورس خود موسوم به Otherside را معرفی کرد و انویدیا نیز نسخه‌ی بتای پلتفرم Omniverse خود را اواخر سال ۲۰۲۰ ارائه داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات