جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر از نقش خود در متمرکزسازی اینترنت پشیمان است

دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جک دورسی، مؤسس شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعتراف کرده است که تاحدی در متمرکز کردن اینترنت نقش داشته و از این عملکرد خود پشیمان است.
تبلیغات

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر از مشارکت خود در متمرکزسازی اینترنت ابراز پشیمانی کرد. وی روز در توییت اخیر خود گفت:

روزهای irc، usernet، وب و حتی ایمیل شگفت‌انگیز بود. متمرکز کردن اکتشافات و هویت در شرکت‌ها واقعاً به اینترنت آسیب زد. می‌دانم که تاحدی در این زمینه مقصر هستم و از این بابت پشیمانم.

مکس لوچین، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Affirm در پاسخ به‌ توییت دورسی گفت:

اینترنت از خانه‌ی هنر به محل فروش تبدیل شد زیرا نیاز به جذب مخاطب و کسب درآمد داشت.

دورسی در ادامه به لوچین گفت:

شاید ابتدا تأکید روی پروتکل و سپس رابط کاربری به این امر کمک می‌کرد. من موافقم که گزینه‌های فناوری کمتری برای کسب درآمد وجود داشت و این امر منجر به تسلط یافتن تبلیغات شد.

به گزارش ZDNet، البته این اولین‌ بار نیست که دورسی از وضعیت فعلی اینترنت ابراز تأسف می‌کند. وی اواخر سال گذشته توییتی منتشر کرد که در آن نوشته شده بود:

شما صاحب وب ۳ نیستید. شرکت‌های بزرگ VC (شرکت‌هایی که از استراتژی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند) و LP (نوعی سازمان تجاری که در آن دارایی‌ها و درآمد مالکان از دارایی‌ها و درآمد شرکت جدا و متمایز بوده و با مسئولیت محدود شناخته می‌شود) این کار را می‌کنند. این شرکت‌ها هرگز از مشوق‌ها فرار نمی‌کنند و در نهایت یک موجودیت متمرکز با نام متفاوت هستند.

دورسی در سال ۲۰۱۹ همچنین تغییراتی را در فناوری اساسی توییتر موسوم به BlueSky اعلام کرد و گفت قرار است این تکنولوژی یک استاندارد باز و غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات