اپل و قابلیت Adaptive Trigger کنترلرهای پلی استیشن 5

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل احتمالاً ویژگی Adaptive Trigger سونی را برای اجرای بازی در دستگاه‌های خود به‌کار می‌گیرد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، اپل اندک‌اندک اما با اطمینان بازی‌های موبایلی را پذیرفته و برای بهبود ویژگی‌های دستگاه‌هایش برای ارائه‌ی بهتر تجربه‌ی بازی تلاش کرده است. دراین‌بین، معرفی پلتفرم بازی موبایل با قابلیت خرید اشتراک با نام اپل آرکید (Apple Arcade) قدم بزرگی برای شرکت اپل به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش فون‌آرنا، شواهد حاکی از آن است که اپل برای معرفی ویژگی مهم‌تری آماده می‌شود. کوپرتینویی‌ها در گزارش ثبت تغییرات منتشرشده برای سیستم‌عامل‌های iOS 15.4 و iPadOS 15.4 اعلام کردند ویژگی DualSense Adaptive Trigger که روی کنترلرهای پلی‌استیشن ۵ معرفی شده است، به‌زودی در دستگاه‌های این شرکت نیز پشتیبانی خواهد شد. با‌‌توجه‌به جذابیت این قابلیت، اقدام اپل بسیاری از توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

قابلیت Adaptive Trigger ویژگی جدیدی برای کنترلرهای دوال‌سنس است که به بازی امکان می‌دهد براساس شرایط محیطی که گیمر در آن قرار می‌گیرد، میزان فشاری که به کلیدها باید وارد شود، متغیر باشد. به‌کارگیری چنین قابلیتی در بازی و موقعیتی مناسب، مطمئناً با درگیرکردن بیشتر احساس لامسه، تجربه‌ی بازی را بهبود می‌بخشد. وجود چنین قابلیتی ضرورتی ندارد و گذشته از آن هر بازی امکان سازگاری با این ویژگی را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که این پرسش مطرح شود: چرا اپل باید به این قابلیت مهم که برآمده از محصولات خود نیست، توجهی ویژه نشان دهد؟

افزون‌براین، توجه به این موضوع که اپل درحال‌حاضر در فروشگاه‌های خود پد‌های بازی دوال‌سنس می‌فروشد، خالی از لطف نیست. قطعاً کوپرتینویی‌ها به این امر واقف شدند که کنترلرهای دوال‌سنس بهترین انتخاب برای گیمرهای پلتفرم آی‌او‌اس هستند.

سیگنال‌های موجود در اینجا تئوری‌ها و گمانه‌زنی‌ها شایع درباره‌ی تلاش اپل برای راه‌اندازی کنسول بازی اختصاصی خود در آینده‌ای نزدیک را ریشه‌کن می‌کند؛ اما اگر بخواهیم برای این تئوری‌ها شانسی در نظر بگیریم، احتمالاً به آینده‌ای نزدیک مربوط نمی‌شوند؛ زیرا درغیراین‌صورت، قابلیت دوال‌سنس و ویژگی‌های آن را تأیید نمی‌کرد.

بیشتر احتمال می‌رود که اپل معتقد است سرویس‌های گیمینگ ابری (Cloud Gaming) نزدیک‌تر از آن است که فکرش را می‌کنیم و این فاصله هر روز کمتر و کمتر می‌شود. بدین‌ترتیب، تعداد بیشتری از گیمرها به‌دنبال استریم مستقیم بازی‌ها با کیفیت اجرایی کنسول‌ها در آیفون‌هایشان خواهند بود. علاوه‌براین، اپل شرایط را برای راه‌اندازی سرویس Geforce Now or Stream در آی‌او‌اس و آیپد‌او‌اس بسیار دشوار کرده است و چشم‌بسته می‌توان حدس زد که این شرکت به سرویس استدیا گوگل نیز فرصت نزدیک‌شدن را نخواهد داد. بنابراین، ممکن است که اپل در حال کار روی کنسول بازی نباشد و درعوض، روی استریم بازی متمرکز شده است.

درهرصورت، شاید خرید پلی‌استیشن ۵ گزینه‌ی روی میز نباشد؛ اما شاید خرید کنترلر دوال‌شاک از اپل و همگام‌سازی آن با آیفون با پشتیبانی از قابلیت Adaptive Trigger می‌تواند از هم‌اکنون در بین گزینه‌ها قرار گیرد. کسی چه می‌داند، حتی شاید بعدازآن پشتیبانی از بازخورد لمسی (Haptic Feedback) نیز اضافه شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تجربه کاربری این قابلیت روی گوشی آیفون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات