مارک گرمن: اپل سال ۲۰۱۹ قصد داشت سرویس گیمینگ ابری خود را عرضه کند

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته مارک گرمن، اپل در سال ۲۰۱۹ به‌فکر راه‌اندازی سرویس کلاد گیمینگ در‌کنار اپل ارکید بود؛ اما ظاهرا این شرکت درنهایت برنامه‌هایش را کنار گذاشته است.
تبلیغات

در سال‌های اخیر با گسترش زیرساخت‌های اینترنت و افزایش سرعت و کیفیت آن، کلاد گیمینگ (بازی مبتنی‌بر رایانش ابری) بیش از هر زمان دیگری به همه‌گیرشدن نزدیک شده است. بسیاری از افراد کلاد گیمینگ را آینده صنعت گیم می‌دانند و بر این باورند که درنهایت، تمامی کاربران به استفاده از این نوع سرویس‌ها روی خواهند آورد. سرویس‌های یادشده با پردازش گیم‌پلی بازی‌ها در فضای ابری و استریم آن به دستگاه کاربران، راهی برای بازی با گرافیکی درخورتوجه و بدون نیاز به سخت‌افزار قوی را دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اکنون، گفته می‌شود اپل در مقطعی قصد داشت سرویس مشابه خود را راه‌اندازی کند.

مارک گِرمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا می‌کند غول دنیای فناوری با وجود قوانین سخت‌گیرانه کنونی درقبال سرویس‌های استریم بازی، قصد داشت درکنار اپل ارکید، سرویس استریم بازی خود را نیز ارائه بدهد. البته اپل امسال دستورالعمل‌های خدمات بازی‌های استریمی اپ استور را تغییر داد و درحال‌حاضر، دستورالعمل‌های یادشده سرویس‌های ابری بازی را مجاز می‌دانند؛ اما توسعه‌دهندگان باید با رعایت همه دستورالعمل‌ها، هر بازی را به‌عنوان برنامه‌ای جداگانه به اپ استور ارسال کنند تا به تأیید اپل برسد.

گِرمن در پاسخ یکی از کاربران مبنی‌بر احتمال انتشار سرویس بازی ابری اپل مبتنی‌بر سرویس اپل آرکید می‌گوید خدمات بازی فعلی این شرکت تا حدی منحصربه‌فرد است و به بازی‌هایی بستگی دارد که به‌طور بومی روی سخت‌افزار دستگاه اجرا می‌شوند؛ بنابراین، به‌نظر نمی‌رسد سرویس ابری مبتنی‌بر اپل ارکید توجیهی داشته باشد. گِرمن درادامه می‌گوید:

شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت، انویدیا، گوگل و دیگران سرویس‌های بازی را راه‌اندازی کرده‌اند که ازطریق فضای ابری اجرا می‌شوند. این امکان پشتیبانی از طیف وسیع‌تری از بازی‌ها را فراهم و تجربه‌ای شبیه به نتفلیکس در صنعت گیم را ایجاد می‌کند. به‌طرز عجیبی، اپل به این رقبا اجازه نمی‌دهد در اپ استور به اپل ارکید بپیوندند.اپل می‌گوید این امر نه بدین‌دلیل که آن‌ها رقیب هستند؛ بلکه صرفا برای این است که سرویس‌های بازی ابری نمی‌توانند بر تمامی محتوا در اپ‌هایشان نظارت کنند. باوجود‌این، اپل در گذشته درباره راه‌اندازی چنین سرویسی به‌صورت داخلی بحث کرده است؛ بنابراین، وقتی چند سال پیش کوپرتینویی‌ها اپل ارکید را رونمایی کردند، می‌توانستند رویکرد دیگر یا حداقل بسیار متفاوت از شرایط کنونی داشته باشند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل دستگاهی شبیه به نینتندو را در دست ساخت دارد که کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد؛ اما در‌صورت صحت شایعه، اپل قطعا برای موفقیت این کنسول باید محتوای باکیفیت‌تری در نظر بگیرید و شاید سرویس کلاد گیمینگ اپل با ارائه بازی‌های AAA نقطه عطفی در این مسیر باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره سرویس کلاد گیمینگ اپل چیست؟ فکر می‌کنید این شرکت در آینده‌ای نزدیک چنین سرویسی ارائه دهد؟

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات