پروژه جدید اینتل بازی از راه دور بر کامپیوتر دوستان‌ را ممکن می‌کند

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در حال کار روی پروژه‌ای مخصوص گیمرها است که به کاربر اجازه می‌دهد دسترسی دوستان به کامپیوترش را برای بازی از راه دور ممکن کند.
تبلیغات

مدیر واحد گرافیکی اینتل، راجا کدوری، در جریان صحبت از برنامه‌های آینده‌ی این شرکت برای عرضه‌ی کارت‌های گرافیکی مجزا و به‌خصوص پردازنده‌ی گیمینگ سری ARC، مطلب بسیار جالبی را مطرح کرد که بی‌شک موردپسند گیمرها قرار خواهد گرفت.

به گفته‌ی کدوری، تیم گرافیکی اینتل در حال حاضر سخت مشغول کار روی فناوری‌‌های نسل بعدی است که یکی از آن‌ها به کاربر اجازه می‌دهد از راه دور روی کامپیوتر شخصی دوستان خود بازی کند.

این سناریو را تصور کنید که می‌شد از راه دور به دوست خود دسترسی به کامپیوتر شخصی‌تان را بدهید تا برود مثلا سایبرپانک 2077 بازی کند… این در واقع بخشی از تجربه‌های ما است که دارم اینجا مطرح می‌کنم.

در حال حاضر جزییاتی درباره‌ی پروژه‌ی اخیر اینتل و نحوه‌ی عملکرد آن در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌رسد خبر خوبی برای افرادی باشد که به هر دلیلی به برخی از عناوین بازی دسترسی ندارند؛ اما دوستانی دارند که حاضر هستند برای مدتی کنترل کامپیوترهای خود را به آن‌ها بدهند تا از اجرای بازی‌ها لذت ببرند.

کدوری در ادامه گفت تا عملی شدن پروژه مدت زیادی طول خواهد کشید، چرا که او داشت درمورد نقشه‌ی راهی برای پنج سال آینده‌ی اینتل صحبت می‌کرد.

قرار نیست بلافاصله همین سال آینده محقق شود؛ فقط خواستم بگویم ما داریم روی چنین پروژه‌هایی کار می‌کنیم.

اگرچه اینتل به خاطر شرایط کرونایی از شرکت حضوری در رویداد CES ۲۰۲۲ که قرار است از ۵ تا ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱۵ تا ۱۸ دی ۱۴۰۰) در شهر لاس‌وگاس برگزار شود، کنار کشید، به صورت مجازی در این مراسم حضور خواهد داشت و انتظار می‌رود درباره‌ی پردازنده گرافیکی گیمینگ سری ARC توضیحات مفصلی ارائه دهد.

نسل اول کارت‌های گرافیکی ARC با اسم رمز «کیمیاگر» (Alchemist) برای عرضه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌اند و به احتمال زیاد اینتل برای اولین‌بار در رویداد CES از آن رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات