با کنار کشیدن شرکت‌های بزرگ از CES 2022، برگزاری حضوری این رویداد در هاله‌ای از ابهام است

چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌دنبال شیوع سویه‌ی اومیکرون، شرکت‌های مطرحی چون تی‌-موبایل و آمازون اعلام کردند قصد حضور در بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی جهان را ندارند؛ تصمیمی که برگزاری حضوری CES ۲۰۲۲ را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.
تبلیغات

امسال هم گویا قرار است شور و هیجان یکی دیگر از نمایشگاه‌های بزرگ تکنولوژی قربانی همه‌گیری کرونا شود. مایک سیورت، مدیرعامل شرکت تی-موبایل، که یکی از سخنران‌های کلیدی رویداد CES ۲۰۲۲ بود، اعلام کرد کمپانی او در بزرگ‌ترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی جهان که قرار است ماه آینده در شهر لاس‌وگاس برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است:

تی-موبایل همچنان حامی مالی رویداد CES و مسابقات قهرمانی DRL خواهد بود، اما اکثریت قریب به اتفاق تیم ما به لاس وگاس سفر نخواهند کرد. علاوه بر این، مایک سیورت، مدیرعامل تی-موبایل هم چه به صورت حضوری چه مجازی، سخنرانی ارائه نخواهد داد.

آمازون هم تصمیم گرفته در این نمایشگاه به صورت حضوری شرکت نداشته باشد. پیش‌تر نیز گزارش شده بود که متا (فیسبوک سابق)، توییتر، پینترست و iHeartRadio نیز به خاطر ورود موج جدید کرونا به آمریکا حاضر به شرکت در این رویداد نخواهند بود. درحالیکه شرکت‌هایی چون توییتر و حتی متا به‌طور کلی حضور چندان برجسته‌ای در CES ۲۰۲۲ ندارند و نبودشان خلل چندانی در حال و هوای این نمایشگاه ایجاد نمی‌کند، تی-موبایل اولین شرکت‌کننده مطرحی است که تصمیم گرفته از حضور در CES ماه آینده کنار بکشد.

سامسونگ و جنرال موتورز به خاطر سخنرانی‌های کلیدی خود و اینتل، ال‌جی، پاناسونیک و سونی به خاطر اجاره کردن فضای بزرگی از نمایشگاه از شرکت‌های مهم دیگری هستند که در صورت کنار کشیدن از CES ۲۰۲۲ می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر روند این رویداد بگذراند.

در حال حاضر نماینده‌ای از سونی به TheVerge اطمینان خاطر داده است که این شرکت همچنان قصد دارد در این رویداد شرکت کند و ال‌جی نیز گفت همچنان حاضر به شرکت در CES ۲۰۲۲ است، مگر اینکه برگزارکنندگان این رویداد نمایشگاه حضوری را لغو کنند. البته ال‌جی قرار نیست در این نمایشگاه غرفه‌ای سنتی داشته باشد؛ بلکه قصد دارد محصولاتش را با استفاده از کدهای QR و واقعیت افزوده به نمایش بگذارد.

به گزارش بلومبرگ، AMD و سامسونگ هنوز قصد دارند به صورت محدود در CES ۲۰۲۲ شرکت کنند. انویدیا نیز فقط به صورت مجازی سخنرانی خواهد داشت و کوالکام، وان پلاس و اچ‌تی‌سی نیز قصد شرکت در این نمایشگاه را دارند.

در فهرست شرکت‌کنندگان، جلوی اسامی سونی، سامسونگ و گوگل «نظارت بر شرایط محلی» مربوط به شرایط کرونا نوشته شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت تغییر اوضاع و شرایط کرونایی، بدون دردسر از این مراسم کنار بکشند.

با این حال، انجمن تکنولوژی مصرفی (CTA) که مسئول برگزاری نمایشگاه CES است، اعلام کرد که همچنان قصد دارد این رویداد را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کند.

سال گذشته، ۲۰۲۱ CES به صورت کاملا مجازی برگزار شد و رویدادهایی که اخیرا در شرایط کرونا به صورت حضوری برگزار شدند، از جمله کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، پس از مدتی به خاطر کنار کشیدن شرکت‌کنندگان، لغو شدند. سرنوشت CES ۲۰۲۲ نیز که قرار است از ۵ تا ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱۵ تا ۱۸ دی ۱۴۰۰) در شهر لاس‌وگاس برگزار شود فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات