کارت گرافیک‌ گیمینگ اینتل ARC از DX12 و ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سران اینتل امکانات و ویژگی‌های پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ جدید این شرکت از سری ARC را توضیح داده‌اند.
تبلیغات

چندی پیش، اینتل اعلام کرد که حضورش در بازار محصولات گیمینگ را پررنگ‌تر خواهد کرد و اقدام اولیه نیز معرفی پردازنده‌های گرافیکی با محوریت ارائه عملکرد مناسب در حوزه بازی‌های ویدئویی یا گیمینگ خواهد بود. پردازنده‌های گرافیکی اینتل که با سری اینتل آرک (Intel ARC) روانه بازار خواهند شد، درواقع مسیر تازه اینتل برای کسب سهم بیشتر از بازار کارت‌های گرافیکی گیمینگ است.

گفته می‌شود محصولات سری اینتل ARC از سال ۲۰۲۲ وارد مرحله عرضه خواهند شد و رسما آغازگر رقابت با سری NVIDIA GeForce و AMD Radeon خواهند بود. حال Tweaktown گزارشی منتشر کرده است که طبق آن، اینتل جزئیات جدیدی از قابلیت‌های محصولات جدیدش را در فضای مجازی قرار داده است. این اطلاعات شامل Variable Rate Shading، ری تریسینگ، Mesh Shading و امکان اورکلاک با ابزار OC می‌شوند که در رابط کاربری اینتل تعبیه شده است.

درواقع، تأیید پشتیبانی پردازنده‌های گرافیکی ARC از DirectX 12 Ultimate به‌معنی امکان بهره‌مندی از تکنولوژی سخت‌افزاری رهگیری پرتو (ری تریسینگ) ازطریق DirectX Ray Tracing خواهد بود. همچنین، API وولکان (Vulkan) نیز از زمان عرضه محصولات سری Intel Arc از فناوری ری تریسینگ پشتیبانی خواهد کرد.

کارت گرافیک‌ گیمینگ اینتل ARC

راجر چندلر، معاون اینتل و مدیرکل محصولات گرافیکی و خدمات مشتریان این شرکت می‌گوید:

در‌حالی‌که هسته‌های Xᵉ ظرفیت مورد‌نیاز برای این محاسبات را فراهم می‌کنند، این توانایی با واحدهای رندر عملکرد ثابت تلفیق شده است تا داده‌های گرافیکی سه‌بعدی مدنظر تولید شوند. هریک از این واحدهای رندرینگ شامل چهار هسته Xᵉ درکنار چهار واحد ری تریسینگ است که کاملا از استانداردهای DirectX Ray Tracing و Vulkan Ray Tracing پشتیبانی می‌کنند. این واحدها به اضافه‌کردن سمپل‌ها، بک‌اند پیکسل‌ها، شاخصه‌های هندسی و مسیرهای تصادفی‌سازی نیز خواهند پرداخت که همگی برای DirectX 12 Ultimate طراحی شدند.در سه سال گذشته، با مهندسی طراحی DirectX 12 Ultimate همکاری نزدیکی با مایکروسافت کرده‌ایم و با محصولات گرافیکی Intel ARC نیز علاوه‌بر پشتیبانی از ری تریسینگ ازطریق DXR، می‌توانیم با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند Variable Rate Shading به ارتقای عملکرد و فراهم‌کردن نرخ ۲ متغیرهای سایه‌زنی و مش شیدینگ با جزئیات بیشتر بپردازیم.

اینتل در متنی که با هدف معرفی برند Intel ARC برای محصولات جدیدش به‌اشتراک گذاشته بود، به استفاده از مکانیزمی مبتنی‌بر هوش مصنوعیِ فرایند سوپرسمپلینگ نیز اشاره کرده بود که می‌تواند رقیب مستقیمی برای NVIDIA DLSS و AMD FSR باشد. طبق اعلام اینتل، اولین محصولاتی که برپایه سیلیکون‌های Alchemist عرضه می‌شوند، تا سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ دردسترس قرار خواهند گرفت. درضمن، مشخصات تکمیلی این پردازنده‌ها نیز در طول سال جاری به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

از نظر شما کاربران زومیت، آیا اینتل می‌تواند محصولی درخورتوجه برای رقابت با کارت‌های گرافیکی AMD و انویدیا به بازار عرضه کند؟ در‌صورت موجود‌شدن کارت‌های گرافیکی اینتل در بازار ایران، آیا حاضر‌‌‌ید به‌جای کارت‌های انویدیا یا AMD به‌سراغ محصولات تازه‌وارد اینتل بروید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات