فناوری جدید شیائومی عمر باتری را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی فناوری جدیدی برای ساخت باتری معرفی کرده است که علاوه‌بر نظارت پیشرفته‌تر بر باتری، با افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت آن، عمر باتری را بیش از ۱۰۰ دقیقه افزایش می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی ۱۹ آذر ۱۴۰۰ از پیشرفت جدیدی در فناوری ساخت باتری خبر داد که با کاهش ۱۰ درصدی اندازه باتری، امکان ساخت باتری‌های متراکم‌تر با همان ظرفیت قبلی را فراهم می‌کند و عمر باتری را تا ۱۰۰ دقیقه افزایش می‌دهد.

به‌گزارش gizmochina و به‌گفته‌ی تیم تحقیق‌و‌توسعه‌ی شیائومی، باتری‌های جدید شیائومی به‌کمک فناوری باتری لیتیوم‌سیلیکونی ساخته می‌شوند و از سال آینده در‌دسترس عموم قرار می‌گیرند.

در فناوری باتری لیتیوم‌سیلیکونی، از یک آنُد مبتنی‌بر سیلیکون و یون‌های لیتیوم به‌عنوان حامل‌های شارژ استفاده می‌شود. مواد مبتنی‌بر سیلیکون به‌طور‌کلی ظرفیت بسیار بیشتری دارند و شیائومی توانسته است به‌کمک این فناوری محتوای سیلیکون داخل باتری را حدود سه برابر و ظرفیت باتری را به‌طور کارآمدی افزایش دهد.

بخش اعظم کاهش فضای موردنیاز در باتری‌های نسل جدید نیز به نحوه‌ی تراز‌شدن برد مدار محافظ (PCM) آن‌ها مربوط می‌شود. شیائومی با قرار‌دادن این برد در زاویه‌ی ۹۰ درجه نسبت به سلول باتری، در‌نهایت باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود.

xiaomi battery

سمت راست: باتری ساخته‌شده با فناوری جدید شیائومی، سمت چپ: باتری‌های معمولی

علاوه‌بر‌این، باتری به تراشه‌ی ویژه‌ای برای نشان‌دادن وضعیت فعلی شارژ نیز مجهز شده است که از الگوریتم‌های خود‌توسعه‌یافته‌ای برای ارائه ایمنی بیشتر استفاده می‌کند. به‌کمک این تراشه در طول شب از شارژ کامل و طولانی‌مدت باتری جلوگیری می‌شود و عمر باتری بهبود می‌یابد. در باتری‌های نسل جدید شیائومی، سنسور‌هایی نیز برای تشخیص دما و کنترل آن وجود دارند که سازوکار آن‌ها هنوز مشخص نیست.

تولید انبوه باتری‌های نسل جدید شیائومی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ (تابستان و پاییز ۱۴۰۱) آغاز می‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که در گوشی‌های شیائومی که اواخر همان سال تولید می‌شوند، از این باتری‌ها استفاده شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی فناوری جدید شیائومی برای تولید باتری‌های نسل بعدی چیست؟ آیا این فناوری در گوشی‌های برند‌های دیگر نیز استفاده می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات