شیائومی قابلیت جدید شاخص سلامت باتری MIUI را آزمایش می‌کند

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود شیائومی در حال توسعه‌ی ویژگی جدیدی است که می‌تواند وضعیت سلامتی باتری را براساس معیارهای فرسودگی تخمین بزند. ویژگی مذکور برای ردمی نوت ۱۰ عرضه شده است.
تبلیغات

باتری‌ بیشتر گوشی‌های هوشمند از نوع لیتیوم یون است که به مرور زمان خراب و از مدت شارژدهی آن کاسته می‌شود. شیائومی در حال آزمایش ویژگی جدیدی با نام «شاخص سلامتی باتری MIUI» است که سلامت باتری گوشی‌ هوشمند را کنترل می‌کند.

نمایش وضعیت باتری شیائومی

به نقل از Gizmochina، غول فناوری چینی قابلیت شاخص سلامتی باتری MIUI را برای برخی از گوشی‌های هوشمند آغاز کرده است. ویژگی مذکور اولین بار برای ردمی نوت 10 ارائه شده است و در حال حاضر روی مدل‌های بیشتری مانند می ۱۱ اولترا، می ۱۱ پرو، می ۱۱، می ۱۱ لایت، می ۱۰ نسخه‌ی Extreme Commemorative Edition، می ۱۰ پرو، می ۱۰، ردمی K40‌ پرو پلاس، ردمی K40 پرو، ردمی K40 نسخه‌ی Game Enhanced Edition، آزمایش می‌شود.

شاخص سلامت باتری شیائومی می‌تواند وضعیت سلامتی باتری را براساس معیارهای فرسودگی باتری تخمین بزند. عوامل مختلفی بر روند فرسودگی باتری تأثیر می‌گذارد؛ مانند چرخه زمانی، زمان استفاده، درجه حرارت، ظرفیت ذخیره‌سازی و سایر موارد. این شاخص شیائومی، سلامت باتری را براساس فرسودگی، دما و ظرفیت تبدیل می‌کند و سلامت فعلی باتری را در یک ‌نگاه به کاربر نشان می‌دهد.

تنظیمات شاخص سلامت باتری شیائومی

با رفتن به بخش تنظیمات سیستم (System Settings)، صرفه‌جویی در مصرف برق و باتری (Power Saving and Battery) و سپس صفحه‌ی باتری (Battery page)، می‌توانید به رابط سلامت باتری در گوشی‌های واجد شرایط دسترسی پیدا کنید. برای کمک به طولانی‌تر شدن عمر باتری، هنگام خراب‌ شدن باتری به کاربر هشدار می‌دهد که بتواند گوشی را به‌موقع به مراکز خدمات ببرد تا عملکرد بهینه‌ی باتری حفظ شود.

انتظار می‌رود شیائومی این ویژگی را در زمان عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار برای مدل‌های بیشتری ارائه بدهد؛ اما تا زمان رونمایی از این قابلیت باید از محدوده‌ی دمایی بهینه گوشی آگاه باشید تا به افزایش عمر باتری کمک کنید. اگر گوشی در شرایط دمایی بسیار بالا یا بسیار پایین کار کند، روند خراب شدن باتری تسریع می‌یابد.

عملکرد باتری گوشی شیائومی

از طرف دیگر، باید به محدوده‌ی مصرف بهینه ظرفیت باتری توجه کنید. حفظ باتری در حالت شارژ کامل یا شارژ بسیار کم برای مدت طولانی باعث کاهش عمر باتری خواهد شد. به گفته‌ی کارشناسان، بین ۴۰ تا ۸۰ درصد بهترین محدوده‌‌ی شارژ برای حفظ عمر باتری است. افزون بر این، توصیه می‌شود که پس از شارژ کامل گوشی، شارژررا از برق جدا کنید تا باتری را در بهترین محدوده توان عملیاتی نگه دارید؛ این کار عمر باتری را افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات