وارثان سامسونگ سهام خود را به ارزش میلیاردها دلار می‌فروشند

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از فوت پدرسالار خانواده لی، وراث او در حال فروش سهام خود به ارزش میلیاردها دلار هستند.
تبلیغات

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگ و باارزش کره‌جنوبی است؛ به‌همین‌دلیل، اعضای خانواده مؤسس آن ازجمله افراد ثروتمند این کشور هستند.

به‌گزارش سم‌موبایل، با مرگ پدرسالار خانواده در سال گذشته، وارثان در حال بررسی بیشترین لایحه مالیات بر ارث در تاریخ کره‌جنوبی هستند. آن‌ها اکنون سهامشان را در شرکت‌های مختلف گروه سامسونگ می‌فروشند تا به دولت پول بدهند.

پول بیشتر، مشکلات بیشتر

بر‌‌اساس گزارش‌های منتشرشده، لی کان هی، پدرسالار فقید خانواده سامسونگ، ۲۶ تریلیون وون (۲۱ میلیارد دلار) دارایی به خانواده خود واگذار کرد که شامل ۱۹ تریلیون وون (۱۸ میلیارد دلار) سهام بود. بیوه وی، هونگ را-هی، بیشترین دارایی را دارد و پس از او جی وو لی، لی بو جین و سئو هیون قرار دارند. ناگفته نماند هر چهار نفر دارایی‌های متفاوتی برای پرداخت مالیات بر ارث واگذار کرده‌اند.

هونگ را-هی ۱۹ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۸۶۰ سهم از Samsung Electronics را به ارزش ۱٫۴۳ تریلیون وون (۱ میلیارد دلار) فروخته است. اگرچه ممکن است این مقدار زیاد به‌نظر برسد، تنها ۰٫۳۳ درصد از سهم ۲٫۳ درصدی او در Samsung Electronics را به خود اختصاص می‌دهد.

به‌همین‌ترتیب، سئو هیون ۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۴۰ سهم بیمه عمر سامسونگ به ارزش ۲۴۷٫۳ میلیارد وون (۲۰۰ میلیون دلار) و ۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۴۳۰ سهم Samsung SDS به ارزش ۲۴۲٫۲ میلیارد وون را از بازار خارج کرده است.

درنهایت، خانواده لی اضافه کردند که مالیات را در یک دوره پنج‌ساله پرداخت خواهند کرد. انتظار می‌رود سایر دریافت‌کنندگان ناشناس ثروت لی کان-هی نیز همین کار را انجام دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات