پرداخت مالیات بر ارث ۱۰٫۸ میلیارد دلاری؛ سهم وارثان رئیس فقید سامسونگ

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لی جائه یونگ و سایر اعضای خانواده رئیس فقید سامسونگ مجبورند بیش از ۱۰٫۸ میلیارد دلار مالیات مربوط به ارث را بپردازند.
تبلیغات

به‌گزارش zdnet، وارث سامسونگ، لی جائه یونگ و سایر اعضای خانواده رئیس فقید سامسونگ، یعنی لی کون هی، بیش از ۱۲ تریلیون وون (حدود ۱۰٫۸ میلیارد دلار) مالیات مربوط به ارث پرداخت خواهند کرد. سامسونگ الکترونیک روز چهارشنبه اعلام کرد این خانواده قصد دارد از ماه جاری کل مبلغ را در مدت پنج سال و در شش قسط پرداخت کند. آخرین مهلت قانونی این خانواده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی جمعه همین هفته بود.

این مبلغ بیشترین صورت‌حساب مالیات بر ارث در کره‌جنوبی محسوب می‌شود. دارایی‌های رئیس پیشین که اکتبر سال گذشته در ۷۸ سالگی درگذشت، شامل سهام سامسونگ الکترونیک و سامسونگ لایف و سامسونگ C&T و نیز املاک و مستغلات است. این غول فناوری اعلام کرد: «صورت‌حساب وراثت بیش از نیمی از ارزش کل املاک لی کون هی است.» کره‌جنوبی برای سهام موروثی سهام‌داران بزرگ تا ۶۰ درصد هزینه دریافت می‌کند. 

سامسونگ هنوز مشخص نکرده است پرداخت این مبلغ چگونه بین اعضای خانواده تقسیم می‌شود. بااین‌حال، به‌احتمال زیاد اکثر سهام رئیس فقید در شرکت‌های تابعه سامسونگ به تنها پسرش، لی جائه یونگ، می‌رسد که از وقتی پدرش در سال ۲۰۱۴ دچار حمله قلبی شد، به‌طورواقعی مدیرکل این گروه تجاری است. لی جوان در‌حال‌حاضر به جرم رشوه‌خواری و دست‌کاری در قیمت سهام، در زندان به‌سر می‌برد.

افزون‌براین، سامسونگ اعلام کرده است مجموعه هنری شخصی رئیس فقید این شرکت که درحدود ۲۳ هزار قطعه است، به سازما‌ن‌های مختلف ملی اهدا خواهد شد. این‌‌ مجموعه آثاری از مارک شاگال، پابلو پیکاسو، پل گوگن، کلاد مونه، خوان میرو، سالوادور دالی، کیم وانکی، پارک سو کیون، لی یونگ سئوپ و چانگ اوچین را شامل می‌شود. آثار هنری هنرمندان کره‌ای قرار است به موزه ملی کره‌جنوبی اهدا خواهند شد.

همچنین، خانواده لی حدود هفتصدمیلیارد وون برای کمک به تلاش دانشمندان برای یافتن درمان بیماری‌های عفونی، پانصدمیلیارد وون برای ساخت بیمارستان تخصصی، دویست‌میلیارد وون برای حمایت از آزمایشگاه‌های ویژه تحقیقات واکسن‌ها و سیصدمیلیارد وون برای پوشش هزینه‌های پزشکی کودکان سرطانی و مبتلا به بیماری‌های نادر کمک مالی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات