مارک کیوبن: اتر نزدیک‌ترین نمونه به ارز واقعی است

جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مارک کیوبن می‌گوید بیت کوین جایگزین بهتری برای طلا است؛ او قراردادهای هوشمند اتریوم را با شکوفایی اینترنت در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی مقایسه می‌کند.
تبلیغات

مارک کیوبن، میلیاردر معروف مارک باور دارد که اتریوم نزدیکترین رمزارز به ارز واقعی و بیت کوین جایگزین بهتری برای طلا است. مالک مشترک برنامه‌ی Shark Tank و تیم بسکتبال دالاس ماوریکس در اپیزود جدید پادکست دلفی گفت رشد دیفای و NFT-ها باعث علاقه‌ی او به ارزهای دیجیتال شد. او توضیح داد: «قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز هستند، بدین‌مفهوم که کسی مسئول نیست و نظارت [در آن] به‌صورت کاملا متفاوتی انجام می‌شود، همین موضوع بازی را عوض کرد.»

کیوبن در حقیقت توسعه‌ی قراردادهای هوشمند اتریوم را با شکوفایی اینترنت در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی و اوایل ۲۰۰۰ مقایسه می‌کند:

زمانی‌که اینترنت شروع به کار کرد، شاهد ظهور اپلیکیشن‌هایی بودیم که دنیای آنالوگ را مختل می‌کردند. در این زمینه می‌توان سرویس‌های استریم را مثال زد؛ من در گذشته نمی‌توانستم برنامه‌ی بسکتبال دانشگاه ایندیانا را از طریق رادیو دالاس گوش کنم.

با وجود دیدگاه خوشبینانه‌ی کیوبن در مورد اتریوم، او اعتراف کرد که تعداد بیت‌کوین‌های پورتفوی او دو برابر اتریوم است؛ او اکنون ۶۰ درصد بیت کوین، ۳۰ درصد اتریوم و ۱۰ درصد از سایر رمزارزها دارد.

صاحب تیم بسکتبال ماوریکس بیت کوین را با شکوفایی اینترنت مقایسه نمی‌کند؛ زیرا آن را به‌عنوان منبع ارزش می‌بیند. او باور دارد که بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بهتر از طلا است:

بیت کوین را می‌توان انتقال داد. بیت کوین جذب ارزش می‌کند و جایگزینی بهتری برای طلا به‌حساب می‌آید. بیت‌کوین جریان نقدینگی را از سمت طلا به‌سمت خود می‌کشد و این قضیه همین‌طور ادامه می‌یابد. به‌همین دلیل بیت کوین دارم، اما این فقط یک جنبه از موضوع است، واقعا نمی‌توان بیت کوین را با اینترنت مقایسه کرد.

مارک کیوبن که در سپتامبر ۲۰۱۹ گفته بود: ترجیح می‌دهد «به‌جای بیت کوین، موز داشته باشد»، حالا نظرش کاملا عوض شده؛ بااین‌حال، او برخلاف صحبت‌هایش، کاملا درگیر رمزارزها بوده است. کیوبن ژانویه امسال در توییتی نوشت: «هنوز هم رمزارزهایی از دوران ابتدایی کوین بیس دارم. هیچوقت چیزی نفروخته‌ام.»

فکر نمی‌کنم که مردم متوجه شده باشند که در تمام این سال‌ها در حال آزمایش و استفاده از این چیزها بوده‌ام. هنوز هم کریپتوهای مربوط به روزهای اول کوین بیس را دارم. هیچ چیزی نفروخته‌ام.مارک کیوبن (@mcuban)، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱

هر چند که کیوبن آشکار نکرد که بقیه پورتفویش شامل چه چیزی است؛ اما شاید بخشی از آن دوج کوین باشد؛ زیرا این سرمایه‌گذار برنامه‌ی شارک تانک، سناریویی را پیش‌بینی کرده است که دوج کوین به یک دلار خواهد رسید.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی از سوی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات