نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول: بیت کوین در عرض 5 سال به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
رابرت کیوساکی سرمایه‌گذار و نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پول‌دار پدر بی‌پول» می‌گوید که تا پنج سال آینده قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید، بااین‌حال طلا و نقره را ترجیح می‌دهد.
تبلیغات

رابرت کیوساکی سرمایه‌گذار معروف و نویسنده‌ی کتاب‌های سرمایه‌گذاری که در سال قبل در مصاحبه‌ای با وب‌سایت کوین تلگراف عنوان کرده بود که قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید، این بار فکر می‌کند که قیمت این ارز دیجیتال تا ۵ سال دیگر به بیش از یک میلیون دلار خواهد رسید. 

کیوساکی در مصاحبه‌ای جدیدی با وب‌سایت کیت‌کو می‌گوید:

بیت کوین را در ۹ هزار دلار خریدم، فکر می‌کردم که سرکیسه شده‌ام اما به این دلیل بیت کوین خریدم که ویروس کرونا اقتصاد جهانی را از کار انداخته بود، اما حالا شبیه نابغه‌ها شده‌ام زیرا قیمت آن به ۵۵ هزار دلار رسیده است. فکر می‌کنم که قیمت آن تا پنج سال دیگر به ۱.۲ میلیون دلار خواهد رسید.

بااین‌حال کیوساکی می‌گوید که طلا و نقره را ترجیح می‌دهد.

بیت کوین هنوز جواب خود را پس نداده است، اما توانایی آن را دارم که در مقابل افت آن خود را نگه دارم، اما طلا و نقره را دوست دارم، طلا و نقره پول خدا هستند. دور دنیا را برای این چیزها گشته‌ام.

رابرت کیوساکی می‌گوید که چاپ پول توسط دولت، محرک اقتصادی بیش از حد و از دست رفتن ارزش دلار به بیت کوین و طلا جذابیت می‌دهد.

کیوساکی با بیان قانون گرشام که می‌گوید: «پول بد، پول خوب را از رواج می‌اندازد»، دلیل او برای خرید بیشتر نقره، طلا، بیت کوین و اتریوم است. او در ادامه می‌گوید:

مشکل بیش از حد بزرگ شده است، حقوق بازنشستگی‌هایمان از دست رفته‌اند، کودکان نسل انفجار (بیبی بومر) پولی ندارند، آن‌ها [دولت] اقتصاد را از کار انداخته‌اند. این سیستم همه‌ی ما را مجبور کرده است که به خریداران طلا و نقره و احتمال رمزارزها تبدیل شویم.

به نظر کیوساکی نقره، این ماده‌ی صنعتی درجه‌ای دیگر از جذابیت را برای خرید ارائه می‌دهد. او در این باره می‌گوید:

حال با وجود AOC [الکساندریا کورتز] و [طرح محرک اقتصادی] نیودیل سبز، نقره هرچه بیشتر به خاطر محیط زیست استفاده می‌شود، بنابراین نقره فلزی صنعتی است، اما خیلی عجیب است که آن را نمی‌توانم در خرده‌فروشی‌ها خریداری کنم.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی از سوی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات