سهام صرافی رمزارز کوین‌بیس در بورس نزدک ارائه خواهد شد

جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، کوین‌بیس اولین صرافی ارز دیجیتال خواهد بود که سهام آن به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

طبق پست منتشرشده از طرف صرافی رمزارز کوین‌بیس (Coinbase)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرده است که صرافی کوین‌بیس درخواست عرضه‌ی سهام به‌صورت عمومی کرده است. انتظار می‌رود سهام این صرافی در بازار سهام نزدک در ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل) تحت نماد COIN عرضه شود.

این صرافی قرار بود در ماه مارس عرضه‌ی عمومی شود؛ اما به دلیل پرداخت ۶٫۵ میلیون دلار به کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، برنامه‌اش را به تعویق انداخت.

کوین‌بیس درخواست خود را به SEC در دسامبر سال قبل ارائه کرده بود،؛ اما این صرافی اعلام کرده بود که انتظار دارد سهامش در اوایل ۲۰۲۱ در فهرست نزدک وارد شود. این شرکت احتمالا دارای ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه در هنگام عرضه‌ی اولیه خواهد بود، طبق گزارش این شرکت، سهام شرکت در مزایده‌ای خصوصی در ماه قبل به قیمت ۳۷۵ دلار به ازای هر سهم عرضه شد.

صرافی کوین‌بیس که در ۲۰۱۲ شروع به ‌کار کرد، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز در ایالات متحده است. طبق گزارش کوین‌مارکت‌کپ، این صرافی روزانه ۳ میلیارد دلار تراکنش را پردازش می‌کند. 

چراغ سبز SEC برای طرفداران رمزارزها که سرمایه‌های خود را در دارائی‌های مبتنی بر بلاک‌چین مانند بیت کوین قرار داده‌اند، نقطه‌ی عطفی محسوب می‌شود. اخیرا تعداد زیادی از بانک‌های سنتی و سازمان‌های سرمایه‌گذاری، رمزارزها را پذیرفته‌اند؛درحالی‌که قبلاً آن‌ها را بسیار ریسکی و پرنوسان می‌نامیدند.

با افزایش ۸۰۰ درصدی بیت کوین در سال گذشته و ظهور شرکت‌های زیرساخت و پلتفرم‌های ترید در اطراف آن، کوین‌بیس به‌عنوان نماینده‌ای برای اقتصاد گسترده‌ی رمزارزها، ارزش بیشتری پیدا کرده است.

کوین‌بیس، بیت کوین را به‌عنوان یکی از فاکتورهای ریسک که باعث کاهش قیمت شود، در امیدنامه‌ی خود ثبت کرده است. این شرکت ادعا دارد که به ۴۳ میلیون کاربر در ۱۰۰ کشور خدمات معامله‌ی رمزارز ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات