یکی از مراکز ارسال کالای آمازون در کانادا موقتا تعطیل می‌شود

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از نهادهای حوزه‌ی بهداشت به آمازون دستور داده است یکی از مراکز ارسال کالا را در کانادا به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تعطیل کند. آمازون می‌گوید درخواست تجدیدنظر می‌دهد.
تبلیغات

به‌نوشته‌ی خبرگزاری ورج، یکی از مراجع حوزه‌ی بهداشت عمومی به آمازون دستور داده است یکی از مراکز ارسال کالا را در کانادا دو هفته تعطیل کند؛ زیرا آمار نشان می‌دهد موارد ابتلای کارکنان آن مرکز ارسال کالا به ویروس کرونا روندی صعودی داشته است.

تحقیقات نهادهای بهداشت عمومی نشان داد در آن منطقه، موارد ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است؛ بااین‌حال، موارد ابتلا در داخل کارخانه‌ی برمپتون در نزدیکی تورنتو بسیار افزایش یافته است.

دکتر لارنس سی. لو، افسر پزشک بهداشت در منطقه‌ی پیل، محل احداث کارخانه‌ی آمازون، گفت تعطیلی موقت اقدامی ضروری بود تا به جلوگیری از پخش ویروس کمک شود. طبق ادعای دکتر سی. لو، این کارخانه در جامعه‌ای آسیب‌پذیر واقع است و هزاران کارگر دارد. به‌منظور حفاظت از این کارگرانِ ضروری و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، اقدامات فوری باید انجام شود.

دیو باور به‌نمایندگی از آمازون ایمیلی برای رسانه‌ی ورج ارسال کرد تا توضیحاتی در این زمینه ارائه دهد. آمازون اعتقاد دارد بنابر داده‌های موجود، تعطیلی کارخانه کار درستی محسوب نمی‌شود؛ به‌همین‌دلیل، قصد دارد درخواست تجدیدنظر بدهد.

باور می‌گوید آمازون به‌صورت منظم روی کارگران کارخانه‌ی برمپتون آزمایش انجام داده است و آخرین دور از آزمایش‌ها، خطر کمی برای پخش‌شدن ویروس در داخل کارخانه نشان دادند. ناگفته نماند به کارکنان کارخانه‌ی برمپتون گفته شده است تا ۲۷ مارس ۲۰۲۱ (۷ فروردین ۱۴۰۰) خودشان را قرنطینه کنند.

سال گذشته‌ی میلادی، فرماندار کنتاکی به‌دنبال شیوع ویروس کرونا دستور داد یکی از انبارهای آمازون در این ایالت تعطیل شود. همچنین در ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی، آمازون موقتا یکی از انبارهای خود را در نیوجرسی تعطیل کرد. آمازون در دوران دنیاگیری ویروس کرونا اثر کارخانه‌ها و انبارهایش را در حالت عملیاتی نگه داشت. براساس آمار، تا اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) بیش از ۱۹،۰۰۰ نفر از کارکنان خط‌مقدم آمازون آزمایش کرونای مثبت داشته‌اند. کارکنان آمازون به‌دفعات مدعی شده‌اند اخبار شیوع ویروس در محیط کارشان را از منابع خارجی شنیده‌اند، نه خود آمازون.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات