قاضی آمریکایی به لغو موقت تحریم شیائومی حکم داد

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قاضی کنترراس در حکم اولیه اعلام کرد در پرونده‌ی شیائومی و دولت ایالات متحده، حق را به شرکت چینی می‌دهد. به‌موجب این حکم، تحریم شیائومی موقتا به حالت تعلیق درآمده است.
تبلیغات

رادولف کنترراس، قاضی منطقه‌ایِ ایالات متحده‌ی آمریکا، پس از بررسی شرایط پرونده‌ی ثبت‌شده‌ی شیائومی علیه ایالات متحده در اعتراض به تحریم‌شدن، اعلام کرده است که حق را به شیائومی می‌دهد. ایالات متحده‌ی آمریکا مدتی پیش مدعی شده بود شیائومی با ارتش چین ارتباط دارد؛ به‌همین‌دلیل، باید متحمل نوعی تحریم مالیِ خاص شود.

در نخستین ماه از سال جاری میلادی، دولت ترامپ شیائومی را با استناد به لایحه‌ی مجوز دفاع ملی ثبت‌شده در سال ۱۹۹۹ تحریم کرد. براساس گزارش خبرگزاری انگجت، این تحریم باعث می‌شد از هفته‌ی آینده سرمایه‌گذاران آمریکایی اجازه‌ نداشته باشند سهام شیائومی و اوراق بهادار مرتبط را بخرند.

همچنین به‌موجب این تحریم، تمامی سرمایه‌گذاران آمریکایی شیائومی باید تا ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰) سرمایه‌ی خود را از این شرکت بیرون می‌کشیدند. قاضی فدرال ایالات متحده حکم اولیه را صادر کرده است تا تحریم‌شدن شیائومی موقتا به حالت تعلیق دربیاید. 

چند هفته پس از اضافه‌شدن به فهرست تحریم‌ها، شیائومی در آمریکا شکواییه‌ای علیه وزارت دفاع و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ثبت کرد. شیائومی در پرونده‌ی دادگاه مدعی شد تحریم اعمال‌شده‌ی دولت ترامپ غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی است و باعث می‌شود این شرکت ضرری جبران‌ناپذیر متحمل شود. شیائومی هرگونه ارتباط با ارتش چین را نیز به‌شدت تکذیب کرد. طبق گزارش بلومبرگ،‌ قاضی کنترراس با شیائومی موافق است و در حکمش، تحریم آمریکا را خودسرانه و بی‌قاعده عنوان کرده است. قاضی کنترراس اعلام کرد تصمیم مسئولان آمریکایی باعث شده‌ است شیائومی از حقوقی دادرسی خود محروم باشد و احتمالا این شرکت چینی می‌تواند کاملا برنده‌ی پرونده شود.

داده‌های مؤسسه‌های معتبر IDC و Counterpoint Research و Gartner اعلام کردند شیائومی پس از عبور از اپل در سال گذشته‌ی میلادی،‌ مدتی پیش به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شده است. شیائومی بیانیه‌ای دراختیار رسانه‌ی بلومبرگ قرار داده و در آن گفته است به دعوای حقوقی‌اش ادامه می‌دهد تا اثبات کند ارتباطی با ارتش چین ندارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات