چرا مایکرواستراتژی همچنان به خرید بیت کوین ادامه می‌دهد؟

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
استراتژی مایکرواستراتژی در خرید بیت کوین ساده است: فروش نرم‌افزار و کسب سود و ذخیره‌ی ارزش، البته نه با ارز دلار.
تبلیغات

دوازدهم اسفند، مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، اعلام کرد این شرکت ۳۶۲ بیت کوین دیگر معادل ۱۵ میلیون دلار خریده و به خزانه‌ی عظیم بیت کوین خود اضافه کرده است. در این وضعیت، سیلور و مایکرواستراتژی نشان داده‌اند قیمت دلاری بیت کوین اهمیتی ندارد و در هر قیمتی بیت کوین خواهند خرید. استراتژی پشت این این خرید پرالتهاب کاملا ساده است. سیلور گفته است بهترین استراتژی پیش روی شرکت تمرکز بر قدرت آن است: فروش نرم‌افزار هوش تجاری و کسب سود از آن و ذخیره‌ی ارزش در قالب بیت کوین.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصطلاحات تریدینگ

سال گذشته در مصاحبه با CNBC، میزبان برنامه‌ی ملیسا از سیلور پرسید: «شما شرکتی نرم‌افزاری هستید یا صندوق پوشش ریسک بیت کوین؟» سیلور با قاطعیت جواب داد: «ما شرکتی نرم‌افزاری هستیم که پول نقد تولید می‌کنیم؛ ولی اگر پولمان را در قالب پول فیات نگه‌داری کنیم و باعث کاهش ارزش ۱۵ درصدی آن شویم، به همان اندازه‌ای که در صورت سود‌و‌زیان کسب سود می‌کنیم، در ترازنامه‌ی مالی‌مان متضرر می‌شویم؛ بنابراین، این کار عاقلانه نیست. به‌نظر می‌رسد بیت کوین به‌عنوان ذخیره‌ی اصلی برای مردمی در حال ظهور است که به‌دنبال راهی برای فرار از تورم عظیم پولی هستند.»

مایکرواستراتژی با وجود داشتن بیش از ۹۰ هزار بیت کوین، به خرید ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار ادامه داده است. این شرکت اعلام کرده است یازدهم و پانزدهم و بیست‌ودوم اسفند به‌ترتیب ۳۲۸ (معادل ۱۵ میلیون دلار) و ۲۰۵ (معادل ۱۰ میلیون دلار) و ۳۶۲ BTC (معادل ۱۵ میلیون دلار) خریده است.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات