انویدیا به احتمال زیاد با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار، شرکت آرم را از سافت‌بانک می‌خرد [به‌روزرسانی: تأیید شد]

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا شایعه‌های فروش آرم به انویدیا بیش از همیشه به واقعیت نزدیک شده‌اند و این قرارداد با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار به سافت‌بانک، امضا می‌شود.
تبلیغات

سافت‌بانک احتمالا در ابتدای هفته‌ی جاری برای فروش نهایی آرم به انویدیا آماده می‌شود. منابع متعدد خبری ادعا می‌کنند که این قرارداد با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار امضا خواهد شد. وال استریت ژورنال اولین رسانه‌ای بود که خبر فروش احتمالی شرکت بریتانیایی را منتشر کرد.

شایعه‌های مرتبط با فروش آرم به انویدیا از ماه جولای به جریان افتاده بودند. از همان زمان، غول دنیای پردازنده‌های گرافیکی به‌عنوان تنها مشتری جدی آرم مطرح می‌شد. اگر قرارداد انویدیا و سافت‌بانک به نتیجه برسد، با یکی از بزرگ‌ترین فرایندهای خرید و ادغام در صنعت تراشه روبه‌رو خواهیم بود. قراردادی که قطعا با بررسی موشکافانه و انتقادهایی جدی ازسوی تنظیم‌گران قانونی روبه‌رو می‌شود. وال استریت ژورنال ادعا می‌کند شرکت‌های ژاپنی و آمریکایی از هفته‌ها پیش، مذاکره‌های فروش را به‌صورت جدی دنبال می‌کرده‌اند.

سافت‌بانک، غول ژاپنی سرمایه‌گذار در دنیای فتاوری، در سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۳۱ میلیارد دلار، شرکت آرم را خریداری کرد. تراشه‌های طراحی‌شده در شرکت بریتانیایی، امروزه در پردازنده‌های موبایلی ساخت شرکت‌های بزرگی همچون اپل، سامسونگ و کوالکام استفاده می‌شوند. آرم از زمان فروخته‌شدن به سافت بانک، افزایش ارزش را تجربه کرد. اخبار خوب متعدد همچون عرضه‌ی مایکروسافت سرفیس جدید با ویندوز مخصوص آرم و تصمیم اپل به استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر آرم در کامپیوترهای شخصی آتی، به افزایش شهرت و اعتبار آرم کمک کرد.

انویدیا پیش‌گام بازار پردازنده‌های گرافیکی محسوب می‌شود. آرم تراشه‌های مخصوص این پردازنده‌ها را نیز طراحی می‌کند. البته انویدیا به‌جز تراشه‌های موبایلی سری تگرا که در دستگاه‌هایی همچون نینتندو سوئیچ استفاده می‌شوند، طراحی CPU خاصی انجام نمی‌دهد. اکنون اگر خرید آرم به قطعیت برسد و تنطیم‌گران قانونی هم مانع خاصی جلوی راه تیم سبز ایجاد نکنند، می‌توان تغییرات بسیار عمیقی را در فرایند تولید CPU در این شرکت پیش‌بینی کرد.

به‌روزرسانی: منابع خبری تأیید کردند که دو شرکت سافت‌بانک و انویدیا بر سر فروش ۴۰ میلیارد دلاری آرم به انویدیا به توافق رسیده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات