انویدیا مخالف اجرای ویندوز 10 روی پردازنده‌های آرم است

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدیدی از عدم تمایل انویدیا در همکاری با مایکروسافت برای اجرای ویندوز ۱۰ روی پردازنده‌های آرم خبر می‌دهد.
تبلیغات

این‌روزها مایکروسافت شدیداً سرگرم همکاری با کوالکام برای اجرای ویندوز ۱۰ روی پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۵ است که تحت معماری آرم توسعه یافته است.

درحالی که طی هفته‌های آتی باید منتظر رونمایی از اولین دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های آرم باشیم، فودزیلا گزارش می‌دهد که کوالکام تنها شرکتی نبوده که مایکروسافت برای همکاری به آن روی آورده است؛ بلکه پیش‌تر ردموندی‌ها از همکار دیرینه‌ی خود، یعنی انویدیا نیز دعوت به عمل آورده بودند.

این شرکت که سابقه‌ی همکاری با مایکروسافت برای اجرای ویندوز روی پردازنده‌های آرم دارد، از بازیگران اصلی در ساخت ویندوز ۸ آرتی بود که با بازخوردهای منفی فراوانی روبه‌رو شد. با توجه به بازخورد نه‌چندان جالبی که انویدیا با ویندوز ۸ آرتی با آن مواجه شد، با اعلام نگرانی از عدم علاقه‌ی کاربران، تصمیم به رد پیشنهاد همکاری مایکروسافت گرفت.

اکنون انویدیا تمرکز خود را بر حوزه‌ی متفاوت‌تری از بازار قرار داده است که برای نمونه می‌توان به ساخت پردازنده‌ی اتومبیل‌های خودران اشاره کرد. البته فودزیلا اشاره می‌کند که در صورت موفقیت نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۰، احتمال ورود دوباره‌ی انویدیا به بازار پردازنده‌های رایانه‌های شخصی وجود دارد.

فودزیلا همچنین انتظار دارد که در آینده، سامسونگ به‌عنوان سازنده‌ی پردازنده‌های اکسینوس که از لحاظ کارایی با پردازنده‌های شرکت کوالکام رقابت نزدیکی دارند، به صف پشتیبانی‌کنندگان از ویندوز ۱۰ آرم اضافه شود.

باید در نظر داشت که این اولین تلاش مایکروسافت برای اجرای ویندوز دسکتاپ روی پردازنده‌های آرم نیست؛ بنابراین مایکروسافت علاوه بر مشتریان، باید شرکای خود را نیز راضی نگاه دارد.

از آنجایی که به‌زودی اولین دستگاه‌های مبتنی بر آرم به بازار عرضه خواهد شد، آیا شما حاضر به خرید این دستگاه‌ها هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات