سامسونگ و SK Hynix فروش حافظه به هواوی را متوقف می‌کنند

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
غول چینی دنیای فناوری هرروز با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود و اکنون توقف تأمین حافظه ازسوی شرکای کره‌ای، خبر نگرا‌ن‌کننده‌ی جدید برای آن‌ها است.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix از ۱۵ سپتامبر تأمین حافظه برای هواوی را متوقف می‌کنند. از این تاریخ، تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه هواوی اجرای می‌شود که در ماه مه، جزئیات آن‌ها بیان شده بود. تحریم‌هایی که شدیدتر از موارد قبلی هستند و اجازه‌ی همکاری بسیاری از کشورهای بین‌المللی را با هواوی لغو می‌کنند. تحریم‌های جدید ایالات متحده، هواوی را از دسترسی به قطعات حیاتی مانند حافظه محروم می‌کند که با فناوری‌های آمریکایی طراحی و ساخته شده‌اند.

ایالات متحده در ماه آگوست، تحریم‌‌های جدید را با تأکید بیشتری مطرح کرد. آن‌ها همچنین ۳۸ شرکت زیرمجموعه‌ی هواوی را به فهرست سیاه خود اضافه کردند که به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی یا منافع وزارت خارجه شناخته می‌شوند. هواوی از سال گذشته در این فهرست سیاه حضور دارد و شرکت‌های دیگری هم از مدت‌ها پیش وارد فهرست شده‌اند.

اطلاعیه‌‌های جدید دولت آمریکا، دسترسی هواوی به تراشه‌های ساخت خارج را هم محدود می‌کند. تراشه‌هایی که به‌کمک نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آمریکایی ساخته شده‌اند، دیگر دراختیار شرکت چینی قرار نمی‌گیرند. منابع آگاه نزدیک به شرکت‌های کره‌ای سامسونگ الکترونیکس و اس‌کی هاینیکس می‌گویند این دو شرکت، درباره‌ی شامل شدن یا نشدن تحریم‌های جدید ایالات متحده سردرگم بوده‌اند. پس از آنکه در ماه آگوست، جزئیات بیشتری از تحریم‌ها منتشر شد، شرکت‌های مذکور مطمئن شدند که اجازه‌ی تأمین حافظه را برای هواوی نخواهند داشت.

درحال‌حاضر، احتمال اهدای مجوز همکاری شرکت‌های کره‌ای با هواوی ازسوی آمریکا بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل دو شرکت بزرگ تأمین‌کننده‌ی حافظه با احتمال زیاد می‌گویند که از ۱۵ سپتامبر فروش قطعه به هواوی را متوقف می‌کنند. سامسونگ، بزرگ‌ترین فروشنده و سازنده‌ی نیمه‌هادی‌های حافظه در جهان، احتمال می‌دهد که عدم فروش به هواوی تأثیر زیادی روی کسب‌وکارش نداشته باشد. به‌هرحال آن‌ها مشتریان بسیار بیشتری درکنار هواوی دارند. از مشتریان بزرگ و مهم ماژول‌های حافظه‌ی سامسونگ می‌توان به اپل و بسیاری شرکت‌های چینی دیگر اشاره کرد.

اس‌کی هاینیکس ابعادی در حد و اندازه‌های سامسونگ ندارد و قطعا از عدم همکاری با هواوی ضربه خواهد خورد. مدیران شرکت کره‌ای می‌گویند سیاست‌های جدید، فروش آن‌ها را با کاهش شدید روبه‌رو می‌کند.

علاوه بر سامسونگ و اس‌کی هاینیکس، شرکت‌های آسیایی متعدد دیگری هم توقف همکاری با هواوی را در دستور کار دارند. غول تایوانی دنیای تراشه، TSMC، در ماه جولای اعلام کرد که هیچ سفارش جدیدی از هواوی نمی‌گیرد و تأمین قطعات هم از ماه جاری متوقف می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات