گوگل پردیس سازمانی جدیدی را به‌نام Neighborhood در مانتین ویو می‌سازد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح پردیس سازمانی جدید گوگل در مانتین ویو شامل ۱،۸۵۰ واحد اقامتی می‌شود که خانه و محل تفریح و ساختمان‌های دیگر هم در آن قرار دارد.
تبلیغات

گوگل تصمیم دارد تا یک پردیس سازمانی جدید در مانتین ویو کالیفرنیا بسازد. این پردیس سازمانی در زمینی به مساحت ۱۶۱ هزار متر مربع ساخته می‌شود که ترکیبی از ساختمان‌های اداری، خانه، فروشگاه و فضاهای عمومی در آن قرار دارد.

طرح جدید که چند روز پیش رونمایی شد، مساحت زمین‌های تحت مالکیت و حضور گوگل را در مانتین ویو افزایش می‌دهد. آن‌ها اکنون هم مرکز مدیریتی موسوم به Googleplex را در همین شهر مدیریت می‌کنند که فاصله‌ای ۶۴ کیلومتری با سان‌فرانسیسکو دارد. گوگل می‌‌گوید پردیس جدید شامل نزدیک به ۹۳ هزار متر مربع فضای اداری می‌شود. همچنین ۲،۸۰۰ متر مربع فضای فروشگاهی و ۱،۸۵۰ واحد اقامتی برای پردیس جدید گوگل در نظر گرفته شده است.

غول موتور جست‌وجو در طراحی و توسعه‌ی پردیس جدید با شرکت استرالیایی Lendlease همکاری می‌کند. خبر طراحی و ساخت پردیس جدید، یک سال پس از اعلام رسمی گوگل مبنی بر سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای ساخت ۲۰ هزار خانه در منطقه‌ی مانتین ویو منتشر می‌شود. گوگل تعهد داد که زمین‌هایی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار را از زمین‌های تحت مالکیت خود بازآفرینی کند. فضاهای کنونی که مخصوص کارایی تجاری و اداری هستند، برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای اقشار با درآمد کم و متوسط اختصاصی داده می‌شوند.

مدیران گوگل می‌گویند برنامه‌های حمایتی جدید، قدمی مهم در مسیر افزایش همکاری با مقام‌‌های شهری هستند. آن‌ها خود را متعهد به توسعه‌ی شهری منطقه‌ی مانتین ویو هم می‌دانند و به‌همین دلیل برنامه‌های حمایتی اجرا می‌کنند. به‌هرحال شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل همیشه متهم به نقش‌داشتن در افزایش هزینه‌ی اجاره در منطقه‌ی خلیج کالیفرنیا هستند. ازطرفی اکثر آن‌ها فعالیت‌‌هایی جدی هم در صنعت ساختمان دارند. به‌عنوان مثال، گوگل برنامه‌های جدی ساخت‌وساز را در سان‌فرانسیسکو، سن‌خوزه و سانی‌ویل در دست اجرا دارد.

گوگل می‌گوید طرح پردیس سازمانی جدید در مراحل ابتدایی قرار دارد. آن‌ها همچنین فعلا کاربرد زیادی برای ساختمان‌های اداری خود مدنظر ندارند. گوگل هم مانند بسیاری شرکت‌های دیگر در شرایط کنونی اکثر کارمندان خود را به دورکاری فرستاده است و آن‌ها تا جولای ۲۰۲۱ به دفاتر کاری خود باز نخواهند گشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات