کوین مایر، مدیرعامل تیک تاک از سمت خود کناره‌گیری کرد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
فشارهای سیاسی واردشده بر تیک‌تاک و شرکت بایت‌دنس به‌حدی جدی شده که مدیرعامل آمریکایی آن، کوین مایر، تنها پس از ۶ ماه از سمت خود استعفا داد.
تبلیغات

فایننشال تایمز گزارش داد که کوین مایر، مدیرعامل آمریکایی تیک‌تاک به‌خاطر فشارهای متعدد سیاسی وارده بر شرکت تحت مدیریتش، آن را ترک کرد. فشارهای متعددی که دولت ترامپ در ماه‌های اخیر بر تیک‌تاک وارد کرد، مدیریت این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار را بسیار دشوار کرده بود. سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به خبر خروج مایر گفت: «ما می‌دانیم که جریان‌های سیاسی ماه‌های اخیر، مسئولیت و هدف فعالیت مایر را تا حد زیادی تغییر داده بود و به تصمیم او احترام می‌گذاریم. تیم تیک‌تاک از مایر به‌خاطر دوران فعالیتش تشکر می‌کند و بهترین‌ها را برای او آرزو می‌کنیم».

مایر خبر ترک تیک‌تاک را در یک ایمیل داخلی اعلام کرده بود که به دست رسانه‌ی فایننشال تایمز رسید. مدیر کل تیک‌تاک، ونسا پاپاس، فعلا به‌عنوان جایگزین موقت در سمت مدیریت عامل فعالیت می‌کند.

در بخشی از ایمیل کناره‌گیری مایز می‌خوانیم: «فضای سیاسی در هفته‌های اخیر تغییرات شدیدی را به خود دیده است. من واکنش‌های زیادی با هدف تغییرهای ساختاری در شرکت انجام دادم و مسئولیت‌های بین‌المللی را با جدیت دنبال می‌کردم. برخلاف پس‌زمینه‌ی پیش‌آمده و وضعیت کنونی که به‌زودی منتظر یک راهکار کاربردی هستیم، در کمال ناراحتی اعلام می‌کند که تصمیم به ترک شرکت گرفته‌ام».

تیک‌تاک در هفته‌های اخیر فشارهای بی‌سابقه‌ای را از سمت دولت ترامپ تحمل کرده است. ترامپ اعلام کرده بود که یک شرکت آمریکایی باید کسب‌وکار تیک‌تاک را در ایالات متحده تصاحب و مدیریت کند. چنین قراردادی باتوجه‌به فعالیت جهانی تیک‌تاک کنی عجیب به‌نظر می‌رسد. رئیس‌جمهور ایالات متحده حکم داده بود که درصورت عدم فروش واحد آمریکایی، تیک‌تاک در کشورش مسدود می‌شود. مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی بود که برای خرید تیک‌تاک اعلام آمادگی کرد. البته نماینده‌های اوراکل و نتفلیکس هم مذاکره‌هایی با بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، داشته‌اند.

از رخدادهای مهم اخیر بین تیک‌تاک و دولت ایالات متحده می‌توان به شکایت شرکت چینی از دولت ترامپ اشاره کرد. آن‌ها ممنوعیت تراکنش مالی با بایت‌دنس را به‌عنوان موضوع شکایت به دادگاه اعلام کرده بودند. در بخشی از بیانیه‌ی خبری که درکنار شکایت حقوقی منتشر شد، می‌خوانیم: «دولت ترامپ تمامی تلاش‌های ما مبنی بر توجه و رفع نگرانی‌ها را نادیده گرفت. تلاش‌هایی که همگی با نیت مثبت انجام شده بودند. قطعا شکایت از یک دولت برای ما چالش‌های زیادی دارد، اما برای حمایت از حقوق خودمان و جامعه و کارمندان‌مان راه دیگری در پیش نداریم».

مایر حدود ۶ ماه پیش به تیک‌تاک پیوست. او قبلا مدیر بخش محتوای مصرف‌کننده‌ی دیزنی بود و بر پروژه‌ی دیزنی پلاس نظارت می‌کرد. مایر یکی از افراد تأثیرگذار در برخی از خریدهای سازمانی دیزنی همچون Marvel Entertainment در سال ۲۰۰۹، Lucasfilm در سال ۲۰۱۲ و خرید ۷۱/۳ میلیارد دلاری 21st Century Fox در سال گذشته بود. پس از اینکه دیزنی، باپ چاپک را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کرد، مایر که تا مدت‌ها به‌عنوان مدیرعامل بعدی تصور می‌شد، تصمیم به ترک شرکت آمریکایی گرفت. اکنون او پس از ترک تیک‌تاک موقعیت مشخصی ندارد، اما قطعا شرکت‌های صنعت سرگرمی به‌دنبال همکاری با مایر خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات