هواوی برای مقابله با تحریم‌‌ها به کارکنان نخبه خود تا ۳۰۰هزار دلار حقوق پرداخت می‌کند

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ظاهرا هواوی تصمیم دارد تا تمامی منابع خود را برای مقابله با تحریم‌های خارجی به کار بگیرد و حتی حقوق‌های دو میلیون یوانی بپردازد.
تبلیغات

هواوی در سال‌های اخیر تحت فشارهای شدیدی قرار داشته است که اغلب آن‌ها به‌خاطر تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین ایجاد شده‌اند. غول چینی صنعت مخابرات و فناوری، امروز تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از شرایط فشار خارج شود. آن‌ها به‌خاطر نوآوری‌های متعدد در صنعت مخابرات و خصوصا توسعه‌ی نسل جدید شبکه‌های مخابراتی، اعتبار و نفوذ بالایی در صنعت دارند. البته اکنون و به‌خاطر تهدیدهای گسترده ازسوی ایالات متحده، دسترسی هواوی به فناوری‌ها و ابزارهای جدید، خصوصا در حوزه‌ی نیمه‌هادی‌ها، محدود شده است.

در شرایطی که تهدیدهای گوناگون از جنس تحریم و ممنوعیت هواوی را تحت فشار گذاشته‌اند، شرکت چینی تلاش می‌کند تا با بهره‌برداری هرچه بیشتر از منابع انسانی دردسترس، بخشی از مشکلات را از سر راه بردارد. در دوران کنونی، صنعت فناوری شاهد رقابت‌های بسیار شدیدی است. همچنین هواوی علاوه بر فشارهای تحریم ازسوی ایالات متحده، فشارهای اقتصادی متنوعی را به‌خاطر بحران همه‌گیری ویروس کرونا تجربه می‌کند. اقتصادهای گوناگون در سرتاسر جهان اکنون به‌دنبال راهی برای بازگشت به وضعیت عادی هستند و غول چینی هم باید هرچه سریع‌تر، چالش‌های خود را برطرف کند.

هواوی برای جذب استعدادهای جدید با دانشگاه‌های بزرگ و معتبر چین همکاری می‌کند

هواوی برای تقویت هرچه بیشتر بخش نیروی انسانی خصوصا در مقابله با تحریم‌ها، برنامه‌ی جدی استخدام دارد که طبق ادعای رسانه‌های چینی به‌نام برنامه‌ی استخدام «جوان‌های نابغه» اجرا می‌شود. رسانه‌ها ادعا می‌کنند یکی از دلایل اصلی اجرای برنامه‌ی استخدامی جدید، مقابله با تحریم‌های آمریکا در صنعت نیمه‌هادی است. رن ژنگفی، مدیرعامل و بنیان‌گذار هواوی، از مدت‌ها پیش همکاری نزدیکی با دانشگاه‌های چینی دارد. او از آن‌ها می‌خواهد تا اهمیت پرورش استعدادهای چینی را هرچه بیشتر درک کنند تا کشور، ابزارهایی برای رقابت در دنیای پر جنب‌وجوش امروز داشته باشد.

ژنگفی در هفته‌های اخیر بازدیدهای متعددی از دانشگاه‌های چینی داشت که بخشی از برنامه‌ی گسترش بخش تحقیق و توسعه‌ی هواوی محسوب می‌شد. رسانه‌ی چینی گلوبال تایمز می‌گوید دانشگاه‌های South East University, Fudan University, Shanghai Jiao Tong University و Southeast University در هفته‌های گذشته میزبان مدیرعامل هواوی بوده‌اند. نکته‌ی جالب‌توجه اینکه هواوی از استخدام شهروندان آمریکایی یا دارندگان گرین کارت خودداری می‌کند و به همین دلیل تمرکز آن‌ها روی دانشگاه‌های برتر چینی بیشتر شده است. به‌هرحال چینی‌ها تصمیم دارند تا هرچه بیشتر، از چالش‌ها و درگیری‌های آتی احتمالی با ایالات متحده جلوگیری کنند.

رن ژنگفی - مدیرعامل و بنیان‌گذار هواوی

مدیرعامل هواوی در اظهارنظری جالب‌توجه پیرامون وضعیت ایالات متحده و رقابت با آن‌ها گفته بود: «تا زمانی‌که شما شهروند ایالات متحده بوده، گرین کارت داشته یا اقامت دائمی در خاک آن کشور داشته باشید، تحت پوشش سیستم قضایی گسترده‌ی آن‌ها هستید. قدرت ایالات متحده به‌عنوان یک ملت، در سرزمین آن‌ها دیده نمی‌شود، بلکه استعدادها نقشی حیاتی در قدرت دادن به کشور را دارند. ما از آمریکا چه می‌آموزیم؟ استعدادها را جذب کنیم. در آینده، افراد بااستعداد زیادی به هواوی جذب خواهند شد».

حقوقی که هواوی برای استعدادهای جدید خود در نظر دارد، تقریبا با حقوق پایه‌ی فعالان حوزه‌ی مالی در ایالات متحده برابری می‌کند. چنین موقعیت‌هایی در ایالات متحده در حوزه‌هایی همچون «مالی محسباتی» دیده می‌شوند و کارمندان تازه‌کار در آن‌ها، تا ۲۰۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. این حقوق، بالاترین میزان پرداختی هواوی به استعدادهای جدید خواهد بود.

یکی از کارمندان جدید هواوی به‌نام ژانگ جی، دکترای علوم کامپیوتر، با حقوق پیشنهادی ۲/۰۱ میلیون یوان (حدود ۳۰۰ هزار دلار) در سال به شرکت پیوست. ژانگ که فارغ‌التحصیل یک دانشگاه معمولی چینی بوده، می‌گوید تمایل و توانایی او در پیشرفت شخصی، نقشی مهم در استخدامش در هواوی داشته است. ژانگ در موقعیتی کاری متمرکز بر تحقیق و توسعه استخدام شد و یکی از چهار کارمند جدیدی محسوب می‌شود که حقوقی نزدیک به دو میلیون یوان دریافت می‌کند.

استعدادهای جدیدی که طی برنامه‌ی کنونی هواوی جذب می‌شوند، باید مراحل و آزمایش‌های گوناگونی را سپری کنند. آن‌ها تحت بررسی‌های متعدد قرار می‌گیرند و در مرحله‌ی پایانی، مدیر مستقیم آتی در شرکت، با آن‌ها مصاحبه می‌کند. یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که هواوی در آن نیروی استخدام می‌کند و قصد توسعه دارد، بخش نیمه‌هادی است که با نزدیک‌تر شدن فاز اجرایی تحریم‌های آمریکا، باید هرچه سریع‌تر راه‌هایی برای توسعه‌ی فناوری در داخل شرکت پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات