مایکروسافت به کپی کردن ویژگی‌های AppGet اعتراف کرد

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت سرانجام به الهام گرفتن شدید از ‌AppGet در ساخت «ویندوز پکت منیجر» اعتراف کرد.
تبلیغات

پس از معرفی Windows Package Manager در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۲۰، کیوان بیگی، توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشنی با نام AppGet ادعا کرده‌بود که مایکروسافت در ساخت پکیج منیجر خود، سازوکار هسته‌ای اپلیکیشن او را کپی کرده است.

بیگی ادعا کرده بود «مکانیزم‌های هسته‌ی اپ، سیستم نام‌گذاری درون اپ، ساختار و فرمت مانیفست و حتی ساختار فولدربندی ریپازیتوری» پکت منیجر مایکروسافت (که با نام winget هم شناخته می‌شود) به‌شدت از AppGet الهام گرفته شده است. 

مایکروسافت هنگام معرفی winget در بیلد، زمانی‌که به دیگر پکت منیجرهای ویندوز اشاره می‌کرد تنها یک‌بار و آن هم به‌صورت مختصر به AppGet اشاره کرده بود. پکت منیجرها ابزارهایی برای خودکارسازی فرایند نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها هستند.

نکته‌ی امیدوارکننده این است که پس از مطرح شدن ادعای بیگی، مایکروسافت به‌جای سکوت یا تکذیب، الهام‌گرفتن از ابزار این توسعه‌دهنده را تأیید کرده است. اندرو کلینیک، از مدیران برنامه‌ها در مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید:

هدف ما فراهم‌کردن محصولات خوب برای مشتریان‌مان است؛ به‌طوری‌که هرکسی که در ساخت آن‌ها مشارکت داشته است بتواند شناخته شود و اعتبار کارش به او برسد. طی چند روز گذشته ما از جامعه‌ی کاربرانمان شنیدیم که در رسیدن به این هدف موفق نبوده‌ایم. به‌صورت خاص، در مورد کیوان و AppGet نتوانستیم به این وعده عمل کنیم.

مایکروسافت قول داده است که در به‌روزرسانی بعدی در قسمت Readme پکت منیجر ویندوز به‌نام بیگی اشاره کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات