انویدیا با پلاگین RTX Voice لغو نویز را در سیستم‌های RTX بهبود می‌بخشد

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
RTX Voice پلاگین ویژه‌‌ی انویدیا است که با اتکا بر توانایی‌های هوش مصنوعی، کارایی فناوری لغو نویز (نویز کنسلینگ) را در سیستم‌های مجهز به کارت‌های گرافیک سری RTX بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX انویدیا چندی پیش روانه‌ی بازار و با استقبال مناسبی مواجه شده‌اند. یکی از قابلیت‌های مهمی که این کارت‌ها به‌همراه می‌‌آورند، فناوری رهگیری پرتو به‌صورت آنی (Real-Time Ray Tracing) است که جلوه‌های بصری بازی‌های ویدئویی را به‌شکل درخورتوجهی بهبود می‌بخشد. هرچه زمان می‌گذرد، بازی‌های بیشتری به فناوری یادشده مجهز می‌شوند. برای مثال، چند روز پیش شاهد انتشار نسخه‌ی Ray Tracing بازی خاطره‌انگیز ماینکرفت بودیم.

بسیاری از کارشناسان هنوزهم معتقدند کارت‌های گرافیک سری RTX ارزش خرید چندانی ندارند و ظاهرا انویدیا نیز از این قضیه تا حدودی آگاه است؛ به‌همین‌دلیل، این شرکت اخیرا از پلاگین جدیدی با نام RTX Voice پرده‌برداری کرده است که مزیتی جالب برای رایانه‌های مبتنی‌بر کارت‌های سری RTX به‌ارمغان می‌آورد.

پلاگین جدید انویدیا از چند روز پیش برای دانلود دردسترس قرار گرفته است. بنابه‌ گفته‌ی انویدیا، RTX Voice می‌کوشد هنگامی که با میکروفون در حال ضبط هستید، صداهای اضافه‌ی پس‌زمینه‌ را حذف کند. امروزه، افراد زیادی به‌علت شیوع ویروس کرونا مجبورند در خانه کار کنند و برای ارتباط با همکاران و پیشبرد پروژه‌های کاری، با آن‌ها تماس صوتی یا ویدئویی برقرار کنند.

برای استفاده از پلاگین RTX Voice انویدیا باید حتما یکی از کارت‌های گرافیک سری RTX را داشته باشید

حال که افراد زیادی به کار در خانه مشغول هستند، پلاگین RTX Voice می‌تواند مزیت‌های متعددی به آن‌ها ارائه دهد. بدین‌ترتیب، اگر هم‌زمان با حضور در کنفرانس‌های ویدئویی مجبورید کار کنید و ممکن است صدای اشیائی نظیر کیبورد به‌گوش همکاران برسد و حواس آن‌ها را پرت کند، می‌توانید از RTX Voice استفاده کنید.

البته نکته‌ی مهم این است که این پلاگین، تنها برای کاربران کارت‌های گرافیک انویدیا سری RTX دردسترس قرار دارد. شکی نداریم بسیاری از کسانی که امروزه در خانه کار می‌کنند، به کارت‌های گرافیک جدید انویدیا دسترسی ندارند. براساس گفته‌های انویدیا، RTX Voice برای از‌بین‌بردن صدای پس‌زمینه بر هوش مصنوعی (AI) به‌کاررفته در کارت‌های گرافیک سری RTX متکی است. معمولا گیمرها بیشتر به تهیه‌ی کارت‌های RTX رغبت نشان می‌دهند و این یعنی همین افراد هستند که از مزیت‌های پلاگین انویدیا بهره‌مند می‌شوند.

انویدیا گفته است پلاگین RTX Voice از اپلیکیشن‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که اکثر آن‌ها روی حوزه‌ی گیمینگ متمرکز هستند. از بین این اپلیکیشن‌ها می‌توانیم به دیسکورد (Discord) و توئیچ استودیو (Twitch Studio) اشاره کنیم. البته در بین آن‌ها موارد محبوب دیگری نیز نظیر زوم و اسلک به‌چشم می‌خورند. زوم و اسلک جزو پلتفرم‌های محبوب ارتباطی دنیا حال‌حاضر به‌شمار می‌آیند و میلیون‌ها نفر برای اهداف کاری و شخصی از آن‌ها بهره می‌ببرند.

جدول زیر، فهرست رسمی اپلیکیشن‌هایی را نشان می‌دهد که پلاگین RTX Voice از آن‌ها پشتیبانی می‌کند:

فهرست اپلیکیشن‌های تحت‌پشتیبانی پلاگین RTX Voice انویدیا

OBS Studio

XSplit Broadcaster

XSplit Gamecaster

Twitch Studio

Discord

Google Chrome

Skype

WebEx

Zoom

Slack

فرایند نصب و استفاده از پلاگین RTX Voice به‌نسبت ساده است. براساس دستورالعمل رسمی انویدیا، باید این اپلیکیشن را با کلیک روی این لینک دانلود کنید. به‌دنبال دانلود اپلیکیشن، آن را روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت نصب کنید. ناگفته نماند رایانه‌ی شما باید درایور نسخه‌ی ۴۱۰/۱۸ انویدیا یا نسخه‌های جدیدتر داشته باشد. پس از انجام این مراحل، اپلیکیشن را باز کنید. پس از بازکردن اپلیکیشن، صفحه‌ای پیش‌ روی شما ظاهر می‌شود که می‌خواهد تجهیزات ورودی و خروجی صدا را انتخاب کنید. کاری که در انتها باید انجام دهید، فعال‌کردن تیک گزینه‌ی «Remove background noise from my microphone» است.

انویدیا RTX Voice

در مرحله‌ی بعد، باید یکی از اپلیکیشن‌های تحت‌پشتیبانی این پلاگین را باز کنید که اسامی آن‌ها در جدول ضمیمه‌شده‌ به مقاله آمده است. به قسمت تنظیمات صدای اپلیکیشن مدنظر بروید و تجهیزات ورودی و خروجی صدا را به NVIDIA RTX Voice تغییر دهید. اگر همچنان با استفاده از پلاگین RTX Voice روی اپلیکیشنی خاص مشکل دارید، می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی انویدیا شوید و دستورالعمل ویژه‌ی ارائه‌شده را مشاهده‌ کنید.

پس از طی‌کردن تمامی مراحل یادشده، می‌تواند از مزیت‌های پلاگین جدید انویدیا استفاده کنید. در نظر داشته باشید پلاگین RTX Voice انویدیا فعلا مراحل آزمایشی را می‌گذارند و ممکن است هنگام استفاده از آن به برخی مشکلات بربخورید. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پلاگین کاربردی انویدیا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات