گوپرو از تعدیل نیرو به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا خبر داد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوپرو، شرکت فعال درزمینه‌ی تولید دوربین‌های باکیفیت و خلاقانه، می‌گوید به‌‌علت همه‌گیری ویروس کرونا مجبور شده است ۲۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کند.
تبلیغات

در پی همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) در سراسر جهان، بسیاری از کارخانه‌های تولیدی فعالیتشان را متوقف کردند و برخی شرکت‌ها تعطیل شدند و بازار فروش محصولات مختلف نیز با افتی درخورتوجه مواجه شد. به‌علت آثار زیان‌بار ناشی از شیوع کرونا، ظاهرا شرکت گوپرو (GoPro) مجبور شده است ۲۰ درصد از نیروی کار خود، بیش از ۲۰۰ تن کارمند را از کار برکنار کند. 

اخراج شماری از نیروهای کار بخشی از تلاش‌های اخیر گوپرو برای کاهش هزینه‌های عملیاتی ۱۰۰ میلیون دلاری است. درضمن گفته می‌شود این شرکت شناخته‌شده قصد دارد میزان کاهش هزینه‌های عملیاتی غیرانسانی خود را در سال ۲۰۲۱ به ۲۵۰ میلیون دلار برساند. افزون‌بر‌این، در اطلاعیه‌ی جدید گوپرو آمده است بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، نیکولاس وودمن، در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری میلادی دستمزدی دریافت نخواهد کرد. همچنین، گوپرو قصد دارد تاحدممکن واسطه‌ها را بردارد و محصولاتش را مستقیم به‌دست مشتریان برساند. 

تصمیمات اخیر گوپرو به‌دلیل اشتباهات پیشین این شرکت اتخاذ شده‌اند تا از‌دست‌رفتن پول جبران شود. گوپرو مدت‌ها پیش به بازار پهپادها وارد شد؛ ولی ناموفق بود. پهپاد ویژه‌ی این شرکت که با نام GoPro Karma از آن یاد می‌شد، اواخر سال ۲۰۱۶ پس از چندین‌بار تأخیر در عرضه، سرانجام روانه‌ی بازار شد. گوپرو Karma نوعی پهپاد بسیار ساده بود که نتوانست توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کند؛ به‌همین‌دلیل، شکست سختی خورد. گوپرو حدودا یک سال پس از ورود به بازار پهپادها، سرانجام در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد دیگر قصد ندارد در این حوزه فعالیت کند. سال گذشته، گزارش‌های متعددی منتشر شده‌اند که براساس آن‌ها، گوپرو توانسته بود ازطریق موفقیت چشمگیر هیرو ۷ (Hero 7) تا حد زیادی ضررهای ناشی از عرضه‌ی پهپاد را جبران کند. 

گوپرو می‌گوید توانسته است در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰، ۷۰۰ هزار واحد دوربین بفروشد و انتظار دارد کاهش هزینه‌های عملیاتی تأثیری بر نقشه‌ی راه محصولات و خدمات این شرکت در سال ۲۰۲۰ نگذارد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات