جان هورتون کانوی از پیشگامان تولید بازی ویدیویی بر اثر کرونا درگذشت

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
متاسفانه جان هورتون کانوی در سن ۸۲ سالگی در جدال با بیماری کرونا شکست خورد و دار فانی را وداع گفت.
تبلیغات

جان هورتون کانوی، ریاضی‌دان معروف و از اولین سازندگان بازی‌های ویدیویی بود که سال ۱۹۷۰ بازی به نام زندگی کانوی را توسعه داد. کانوی متولد ۲۶ دسامبر ۱۹۳۷ و اهل انگلستان بود. او توانست جوایز معتبری ازجمله جایزه لروی استیل را دریافت کند.

کانوی در زمینه‌های مختلفی ازجمله شاخه‌های گروه متناهی، نظریه گره، نظریه اعداد، نظریه بازی‌های ترکیبیاتی و نظریه کدگذاری فعالیت می‌کرد و همچنین استاد دانشگاه پرینستون بود. کانوی از ژوئیه سال ۲۰۱۹ در خانه سالمندانی واقع در شهر نیوبرانزویک، نیوجرسی نگهداری می‌شد؛ اما پس از شیوع بیماری کرونا به ویرس COVID 19 مبتلا شد و پس از مدتی جان خود را از دست داد.

در سال ۱۹۷۰ کانوی با ایده‌ای خلاقانه بازی به نام بازی زندگی کانوی (Conway’s Game of Life) را توسعه داد که گیمر می‌توانست سلولی را تولید کند و سپس شاهد تکامل آن باشد. زندگی کانوی را می‌توان نمونه‌ای ساده، اما جالب از آتاماتای سلولی عنوان کرد. در ابتدا گیمر، سلول‌ها را با توجه به سلیقه خود می‌چیند و سپس چگونگی رشد و تکامل سیستم را بدون دخالت خود مشاهده می‌کند.

درصورتی‌که علاقه‌مند به تجربه بازی زندگی کانوی هستید، کافی است عبارت «Conway’s Game of Life» را در گوگل سرچ کنید یا می‌توانید با کلیک روی این لینک به صفحه بازی زندگی کانوی رفته و از تجربه آن لذت ببرید.

بازی زندگی کانوی

کانوی در طول زندگی خود جوایز متعددی را به دست آورد. با این حال همسر وی، دیانا کانوی در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که جان هیچ وقت به جایگاه و مقام دیگران اهمیت نمی‌داد و شخصیت هر فرد برای او اهمیت داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات