چگونگی بهبود سرعت حسگر اثرانگشت در گوشی‌های سری گلکسی اس 20 سامسونگ

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله، راهکارهایی برای افزایش سرعت و دقت حسگر اثرانگشت اولتراسونیک در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S20 بیان شده است.
تبلیغات

سامسونگ در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۰، همچون خانواده‌ی پیشین پرچم‌دارهای این شرکت، از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک استفاده کرده است. حسگر یادشده زیر نمایشگر تعبیه شده و عملکردش کند است و در رقابت با محصولات مشابه، حرفی برای گفتن ندارد؛ بااین‌حال، کاربران با اتخاذ تدابیر و اقداماتی می‌توانند این وضعیت را تغییر دهند.

استفاده از شیشه‌های محافظ نمایشگر مناسب

گلکسی اس 20

یکی از اولین نکاتی که کاربران هنگام کار با حسگر تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر باید یاد بگیرند، احتیاط درباره‌ی نوع محافظ‌های صفحه‌‌نمایشی است که استفاده می‌کنند. با اینکه بیشتر سازندگان محافظ‌های نمایشگر می‌دانند چگونه محصولاتی بسازند که در سازوکار حسگر تشخیص اثرانگشت تداخلی ایجاد نکند، این امر درباره‌ی تمامی آن‌ها صادق نیست. شیشه‌های محافظی که درادامه آمده است، برای حسگرهای تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک مناسب هستند:

  • شیشه‌ی محافظ Whitestone Dome Glass: همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، برای جلوگیری از تداخل‌نداشتن در عملکرد حسگر اولتراسونیک، شیشه‌های محافظ روی گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی اس ۲۰ به مراقبت بیشتری نیاز دارند؛ بااین‌حال محافظ Whitestone با عمل‌آوری پرتو فرابنفش، مطمئنا عملکرد بهتری خواهد داشت. مطمئنا محصول یادشده با قیمت ۷۰ دلاری خود بسیار گران است؛ اما به‌خوبی روی صفحه‌ی گوشی چفت می‌شود و مدت بیشتری دوام خواهد آورد.
  • شیشه‌ی محافظ ArmorSuit MilitaryShield: این پوشش محافظ اولئوفوبیک ۸ دلار قیمت دارد و از روش نصب خیس برای کاهش ریسک تشکیل حباب‌ در زیر صفحه یا نصب در محل اشتباه بهره می‌برد.
  • شیشه‌ی محافظ InvisibleShield Ultra Clear: این پوشش محافظ ۳۰ دلاری جدا از مقاومتش دربرابر خراشیدگی و ضربات، خاصیت ضدمیکروبی دارد و دارنده‌ی گوشی را از میکروب‌هایی در امان نگه می‌دارد که ممکن است باعث بیماری او شوند.
  • حذف الگو‌های اثرانگشت در تنظیمات گوشی پس از تعویض محافظ نمایشگر

    برای تجربه‌ی سرعت و دقت بیشتر حسگر تشخیص اثرانگشت، هربار شیشه‌ی محافظ نمایشگر گلکسی اس 20 تعویض یا برداشته می‌شود، باید داده‌های مربوط‌ به اثرانگشت در سیستم گوشی حذف و مجددا وارد شود. مهم نیست محافظ نمایشگر چقدر تمیز یا قوی باشد و دراصل، اگر کاربر اثرانگشت خود را با محافظ نمایشگر دیگری در گوشی ثبت کرده باشد، با شیشه‌ی محافظ جدید ممکن است دچار مشکل شود.

    این اقدام فقط یک‌ دقیقه طول خواهد کشید. هنگام تعویض محافظ یا برداشتن آن، وارد صفحه‌ی تنظیمات گوشی شوید و با حذف داده‌های مربوط‌ به اثر انگشتان دست، الگوهای جدیدی ثبت کنید.

    واردکردن مجدد الگوهای اثرانگشت در تنظیمات گوشی

    گلکسی اس 20

    هنگامی‌که کاربر پس از تعویض شیشه‌ی محافظ نمایشگر احساس می‌کند عملکرد حسگر تشخیص اثرانگشت سریع یا به‌اندازه‌ی کافی دقیق نیست، بهترین راه حذف داده‌های پیشین و ثبت الگوهای اثرانگشت جدید است. بدیهی است حسگر اولتراسونیک سامسونگ سرعت سریعی ندارد؛ ازاین‌رو، بهتر است با ثبت داده‌های مناسب از اثرانگشت، فرصتی دوباره به این فناوری داده شود.

    هنگام انجام مراحل ثبت اثرانگشت، زمان بیشتری برای قراردادن انگشت روی حسگر در هر مرحله صرف کنید. برای ثبت داده‌ها، گوشی‌تان را روی میز قرار ندهید و آن‌ را همان‌گونه نگه دارید که در طول روز برای بازکردن قفل گوشی در دست می‌گیرید. زمان واردکردن الگوهای اثرانگشت، گوشی از شما می‌خواهد مکان انگشتتان را جابه‌جا کنید. در این مرحله، واقعا انگشتان را حرکت دهید تا قسمت‌های مختلف انگشت و زوایای مختلف ثبت شوند. هرچه داده‌ی بیشتری از انگشت ایجاد شود، بهتر است.

    دوبار واردکردن الگو برای یک انگشت

    این بیشتر اقدامی احتیاطی است و برخی معتقدند برای تشخیص سریع‌تر اثرانگشت به حسگر اولتراسونیک کمک خواهد کرد و درهمین‌حال، افراد دیگری می‌گویند دوبار واردکردن الگو برای یک انگشت، تنها سیستم را گیج می‌کند. درهرحال، کاربر می‌تواند یک اثرانگشت را دوبار ثبت کند تا بیشترین داده‌های ممکن را به حسگر اثرانگشت بدهد. 

    هروقت کاربر انگشت خود را روی حسگر تشخیص اثرانگشت می‌گذارد، این سیستم اثرانگشت کاربر را با مجموعه داده‌های دیگر بررسی می‌کند. در اغلب مواقع، احتمال دارد اثرانگشت به‌عنوان داده‌‌ی معتبر تشخیص داده شود. اگر کاربران درباره‌ی حسگر تشخیص اثرانگشت خود دچار مشکلاتی هستید، دوبار واردکردن الگو برای یک انگشت ممکن است کارساز باشد.

    فعال‌کردن قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن (Always On Display)

    Always On Display

    در محصولات سامسونگ، بنا به دلایلی وقتی نمایشگر خاموش است، پیغام مربوط‌ به حسگر اثرانگشت به‌طوردائم نشان داده نمی‌شود. بنابراین، اگر کاربر از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن (Always On Display) استفاده نکند، محل قرارگیری انگشت برای بازکردن قفل نمایشگر را پیدا نخواهد کرد. باتوجه‌به اینکه حسگر تشخیص اثرانگشت درباره‌ی محل قرارگیری انگشت دقت‌ عمل کافی ندارد، تنها با روشن‌کردن ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن، می‌توانید قسمت مرتبط را به‌راحتی پیدا کنید.

    برای فعال‌کردن قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن، از نوار اعلانات یا مسیر تنظیمات، نمایشگر (Display) و نمایشگر همیشه‌روشن (Always On Display) اقدام کنید. در مرحله‌ی بعد، برای نمایش نماد اثرانگشت هنگام خاموش‌بودن نمایشگر وارد تنظیمات شوید و بخش Biometrics and Security را باز کنید و در قسمت مربوط‌ به اثرانگشت، گزینه‌ی Show icon when screen is off را به On Always On Display تغییر دهید. اگر نمی‌خواهید از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن استفاده کنید، حداقل تنظیمات را روی گزینه‌ی Tap to show تنظیم کنید تا هنگام ضربه به صفحه، نماد اثرانگشت نمایان شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات