iFixit: گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ، کابوس تعمیرکاران است

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
iFixit که در زمینه تعمیر گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، امتیاز بسیار کم ۳ از ۱۰ را به تعمیرپذیری گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ داده است.
تبلیغات

درصورتی‌که طی سال‌های گذشته از گوشی‌های پرچمدار استفاده کرده باشید، حتما با این موضوع آشنا شده‌اید که تعمیر گوشی‌های پرچم‌دار می‌تواند بسیار سخت و پرهزینه باشد. درواقع هرساله با اضافه شدن قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف تعمیر پرچم‌داران نیز سخت‌تر می‌شود.

اضافه شدن ویژگی مانند مقاومت در برابر نفوذ ذرات گردوخاک و قطرات آب، به این معنا است که اگر گوشی هوشمندی با این ویژگی را اشتباه باز و بسته کنید، امکان دارد دستگاه‌تان ویژگی ضدآب بودن را از دست بدهد. همین امر تعمیر یا تعویض قطعات چنین محصولاتی را سخت‌تر می‌سازد.

حال گزارشی از iFixit منتشر شده است که نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ نیز در میان پرچم‌‌دارانی قرار می‌گیرد که تعمیر آن بسیار سخت است. iFixit هر بار به‌سراغ محصولات موجود در بازار می‌رود و با قطعه‌گشایی کامل آن، امتیازی برای آسانی امکان تعمیر و تعویض قطعات در نظر می‌گیرد.

گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ با وجود اینکه طراحی بسیار زیبایی دارد و از سخت‌افزار توانمندی استفاده می‌کند؛ اما درصورتی‌که خراب شود به کابوس تعمیرکاران تبدیل خواهد شد.  iFixit با انتشار ویدویی از قطعه‌گشایی کامل پرچم‌دار جدید سامسونگ، امتیاز ۳ از ۱۰ را برای راحتی امکان تعمیر آن داده است.

در گزارش iFixit آمده است که بزرگ‌ترین مانع در تعمیر گلکسی اس ۲۰ پلاس، کاور شیشه‌ای جلوی گوشی است؛ البته کار تعمیر با جدا کردن کاور آسان‌تر نمی‌شود. مانع بعدی، باتری است که با چسب به بدنه چسبیده است. در این بین، کابل‌های متصل به دستگاه نیز کار تعمیر گلکسی اس ۲۰ پلاس را دشوارتر می‌کنند.

قطعه گشایی گلکسی اس 20 اولترا

اگر نمایشگر گلکسی اس ۲۰ پلاس بشکند، برای تعویض آن، دستگاه باید کاملا قطعه‌گشایی شود یا نیمی از اجزای داخل گوشی تعویض شوند. با این حال، iFixit به نکات مثبتی نیز اشاره کرده است. بسیاری از قطعات داخل گوشی به‌صورت ماژولار هستند و امکان تعویض مستقل آن‌ها وجود دارد.

به‌لطف ویدیوی قطعه‌گشایی می‌توان نگاهی دقیق به اجزای درون گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۲۰ پلاس انداخت. گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز امتیاز ۳ از ۱۰ را از iFixit کسب کرده بود. امیدواریم سازندگان گوشی هوشمند به سمت ساخت محصولاتی بروند که تعمیر و تعویض قطعات آن‌ها ساده‌تر صورت بگیرد. جالب است بدانید که اتحادیه اروپا از سازندگان گوشی هوشمند خواسته است محصولاتی بسازند که تعویض باتری آن‌ها راحت‌تر باشد.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات