iOS 14 از نشانگر پیشرفته ماوس پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کدهای نسخه‌ی بیلد iOS 14 نشان می‌دهد اپل درآینده پشتیبانی گسترده‌ی تمام‌سیستمی از نشانگرهای ماوس را در سیستم‌عامل iOS 14 مهیا خواهد کرد.
تبلیغات

براساس کدی که وب‌سایت حوزه‌ی فناوری، 9to5Mac مشاهده کرده است، اپل در آینده پشتیبانی گسترده‌ی تمام‌سیستمی از نشانگرهای ماوس را در سیستم‌عامل iOS 14 مهیا خواهد کرد. پیش‌تر این شرکت در بخش Accessibility از تنظیمات نسخه‌ی سیزدهم iOS، سازگاری اولیه و ناقص از ماوس خارجی را در دسترس قرار داده بود، اما iOS 14 (یا iPadOS 14) پشتیبانی گسترده‌تری را از نشانگرهای ماوس فراهم خواهد کرد.

همچنین نسخه‌ی بیلد iOS 14، به توسعه‌ی دو مدل جدید از کیبورد هوشمند (Smart Keyboard) اشاره دارد. تغییراتی که قرار است روی نرم‌افزار اعمال شود، بیشتر ویژگی‌های نشانگر ماوس را که در دسکتاپ سیستم‌عامل مک تجربه می‌شود، در سیستم‌عامل iOS به ارمغان خواهد آورد. ممکن است تنها تفاوت قابلیت مذکور در این دو پلتفرم، ناپدید شدن اشاره‌گر ماوس، چند ثانیه پس از لمس‌نکردن تاچ‌پد یا دستگاه ماوس متصل‌شده باشد؛ بنای چنین استدلالی، اولین تجربه‌‌ی ماوس در آیپد است. اگر کاربر اقدام به جابه‌جایی ماوس کند، اشاره‌گر ماوس در نمایشگر دوباره ظاهر خواهد شد.

قابلیت جدید اپل، توانایی پشتیبانی از انواع مختلف نشانگرها در شرایط متفاوت را خواهد داشت. برای مثال، هنگامی‌که کاربر روی یک لینک اشاره می‌کند، نشانگر از حالت معمولی فِلِش، تبدیل‌به دستی با حالت اشاره خواهد شد. احتمال دارد بعدها رابط‌های برنامه‌نویسی یادشده، با استفاده‌از یک نرم‌افزار کاتالیزور به‌صورت خودکار به اپلیکیشن‌های مک ترجمه شوند. مک درحال‌حاضر، هیچ رابط برنامه‌نویسی را برای تغییر نشانگر ماوس ندارد.

همچنین اهالی کوپرتینو، درحال توسعه‌ی پشتیبانی از ژست‌هایی مشابه‌با سیستم‌عامل مک، همچون ضربه با دو انگشت برای کلیک راست در پلتفرم iOS هستند. حضور مدل‌های جدید کیبوردهای هوشمند و ژست‌های حرکتی یادشده، نشان می‌دهد کیبورد جانبی از تاچ‌پد استانداری مشابه‌با لپ‌تاپ بهره خواهد برد. علاوه‌بر این در نسخه‌ی جدید iOS، تنظیمات «ضربه برای کلیک» نیز گنجانده شده است که نشان می‌دهد، تاچ‌پد نوعی حالت فشرده با بازخورد هپتیک خواهد داشت.

در کدهای مشاهده‌شده، دو نوع شناسه برای مدل‌های کیبورد هوشمند وجود دارد که نشان می‌دهد، اپل درحال آماده‌سازی لوازم جانبی جداگانه‌ای برای مدل‌های مختلف آیپد است. اگرچه اطلاعاتی از شکل فیزیکی لوازم جانبی جدید دردسترس نیست؛ اما یافته‌های حاصل‌از کدها حاکی از طرحی استاندارد شبیه‌به لپ‌تاپ، با کیبوردی در قسمت بالا و تاچ‌پدی بزرگی در قسمت زیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات