رونمایی آیفون SE 2 و آیفون 5G به‌علت شیوع ویروس کرونا به‌تأخیر افتاد

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از مواجهه‌ی اپل با کمبود قطعات سری جدید آیفون، حال به‌نظر می‌رسد آیفون SE 2 و آیفون مجهز به فناوری 5G نیز به‌‌علت گسترش بیماری کرونا با تأخیر رونمایی می‌شوند.
تبلیغات

در چند روز گذشته، تحلیلگران بانک آمریکا گزارشی منتشر کردند مبنی‌بر اینکه اپل ممکن است آیفون پرچم‌دار جدید را با یک ماه تأخیر رونمایی کند. پرچم‌داران جدید آیفون از فناوری 5G استفاده می‌کنند و تحلیلگران معتقد هستند تأثیر منفی شیوع بیماری کرونا روی تولید قطعات گوشی‌های سری آیفون می‌تواند باعث تأخیر رونمایی محصولات جدید شود.

اصولا اپل پرچم‌داران جدید خود را سپتامبر (شهریور) رونمایی می‌کند. برای مثال، دو پرچم‌دار آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو نیز ۲۹ شهریور رونمایی شدند. با‌این‌حال، رونمایی برخی محصولات مانند آیفون ایکس و آیفون ایکس آر را در اکتبر و اوایل نوامبر نیز شاهد بوده‌ایم. با درنظرگرفتن گفته‌های تحلیلگران، احتمال رونمایی آیفون ۱۲ در سپتامبر کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد و انتظار می‌رود این رویداد به آوریل موکول شود.

در فوریه، شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره‌ی این موضوع بودیم که اپل از اعزام مهندسان خود به چین برای آزمایش نمونه‌های اولیه آیفون ۱۲ خودداری کرده است. حال گزارش‌هایی وجود دارد که اپل فرستادن مهندسان به چین را تا آوریل به تأخیر انداخته است.

تولید انبوه آیفون ۱۲ تا ژوئیه آغاز نخواهد شد و این یعنی اپل از فصل بهار برای آزمایش نمونه‌های اولیه‌ی پرچم‌دار جدید خود استفاده خواهد کرد تا محصولی بی‌نقص را روانه‌ی بازار کند. تولید انبوه آیفون ۱۲ فقط زمانی رخ می‌دهد که سری جدید آیفون از آزمایش‌های مهندسان اپل با موفقیت عبور کند. دلیل اهمیت رفتن مهندسان اپل به چین نیز تأیید کیفی سری جدید آیفون برای تولید انبوه است.

آیفون SE 2

درپایان، باید اشاره کنیم تنها سری جدید پرچم‌داران آیفون نیستند که با تأخیر در عرضه مواجه شده‌اند. آیفون SE 2 نیز که قرار بود ماه جاری به بازار عرضه شود، احتمالا آوریل روانه‌ی بازار خواهد شد. با‌این‌حال طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، این احتمال وجود دارد که اپل آیفون SE جدید را مارس رونمایی و اوایل آوریل به‌صورت محدود عرضه کند.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات