تجهیز ایکس باکس سری ایکس به تراشه صوتی اختصاصی برای پخش جلوه‌های صوتی 3D

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایکس باکس سری ایکس به تراشه‌ی اختصاصی پردازش صوتی مجهز خواهد بود، درنتیجه توسعه‌دهنده‌های جلوه‌ی صوتی دیگر نگران قدرت پردازش در کنسول جدید نیستند.
تبلیغات

ایکس باکس سری ایکس به تراشه‌ی اختصاصی صوتی مجهز خواهد بود که کمک شایانی به مهندسان و طراحان صدا و موسیقی در بازی‌های ویدئویی می‌کند. اخبار منتشرشده ادعا می‌کنند که تراشه، طراحی اختصاصی مایکروسافت است. تراشه‌ی جدید، قدرت پردازشی برای پردازش جلوه‌های صوتی و موسیقی را ارائه می‌کند، درنتیجه طراحان دیگر نیازی نیست که با توسعه‌دهنده‌های اصلی بر سر قدرت پردازش و حافظه‌ی موردنیاز بحث داشته باشند.

دنیل گالانته، طراح ارشد جلوه‌های صوتی بازی Ninja Theory درباره‌ی تراشه‌ی جدید و دستاوردهای آن‌ می‌گوید:

ما بالاخره تراشه‌ی اختصاصی برای کار روی جلوه‌های صوتی را دراختیار خواهیم داشت. دیگر نیازی نیست که با طراحان بازی و برنامه‌نویس‌ها بر سر قدرت پردازشی پردازنده‌ی مرکزی و حافظه بحث و جدل داشته باشیم.در بازی‌های ویدئویی، جلوه‌های گرافیکی تراشه‌ی اختصاصی پردازشی دارند؛ اما در بخش صوتی هیچ‌گاه چنین قابلیتی نداشته‌ایم. اکنون ما هم پردازنده‌های اختصاصی مخصوص به خود را دراختیار داریم.

اخبار جدید، برای اولین‌بار اختصاص یک تراشه را برای جلوه‌های صوتی تأیید می‌کند که در کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس شاهد آن خواهیم بود. اخبار ماه گذشته ادعا کرده بودند که کنسول ایکس باکس سری ایکس، مجهز به سخت‌افزاری برای تقویت صدا خواهد بود، اما جزئیات سخت‌افزار، در اخبار اخیر تأیید شد.

دنیل گالانته در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود، پیشرفت‌های فناورانه‌ی ایکس باکس سری ایکس را ستود که محدودیت‌های فنی را کمتر کرده است:

ساختن بازی همیشه با تفکر و نگرانی درباره‌ی محدودیت‌های فنی همراه است. درنهایت، با پیشرفت کنسول‌ها، محدودیت‌ها روز‌به‌روز کاهش پیدا می‌کنند؛ اما به‌هرحال همیشه محدودیت‌ وجود دارد. به‌عنوان مثال ما همیشه با تعداد محدودی جلوه‌ی صوتی روبه‌رو هستیم،‌ چون اگر جلوه‌ها بیشتر شوند، امکان لگ در بازی وجود دارد.

ازمیان دیگر پیشرفت‌های فناوری صوتی در کنسول جدید ردموندی‌ها می‌توان به رهگیری پرتو صوتی اشاره کرد که ماه پیش تأیید شد. کارشناسان اعتقاد دارند رهگیری پرتو صوتی با تقویت سخت‌افزاری،‌ امکان توسعه‌ی سناریوهای حرفه‌ای‌تر را ممکن می‌کند که با نورپردازی‌های طبیعی‌تر و بازتاب‌های عالی همراه خواهد بود. با ابزارهای جدید، حتی جلوه‌های صوتی فضایی و جامع هم در بازی‌های آتی ممکن می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات