مهندس سابق اپل از مقاومت این شرکت دربرابر خلق فناوری‌های جدید می‌گوید

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهندسان سابق اپل که برای تولید فناوری‌های تازه، استارتاپ مستقلی راه اندازی کرده، می‌گوید اپل با کسانی که بخواهند کار جدیدی انجام دهند، برخورد می‌کند.
تبلیغات

جرالد ویلیامز سوم تا سال گذشته‌ی میلادی یکی از طراحان ارشد تراشه‌های اپل بود. او برای راه اندازی استارتاپ شخصی خود با نام  Nuvia از این شرکت جدا شد. براساس اطلاعاتی که در سایت رسمی  Nuvia منتشر شده، این استارتاپ با هدف ایجاد تغییرات در فناوری‌های مبتنی بر سیلیکون به منظور ساخت نسل جدید پردازنده‌ها که بتوانند عملکرد مورد نیاز برای رایانش نسل بعدی را ارائه دهند، راه اندازی شده است.

اپل کمی بعد از تاسیس این استارتاپ از ویلیامز به دلیل آن‌چه این شرکت استفاده از منابع اپل و تلاش برای استخدام کارمندان اپل می‌داند، شکایت کرد. 

جرالد ویلیامز سوم، پاسخ شکایت اپل را به دادگاه ارائه کرده است. او می‌گوید اپل در تلاش است کارمندهای استارتاپ او را جذب کند. او در پاسخی که به دادگاه ارائه کرده می‌گوید اپل «می‌خواهد سازندگان فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های جدید را که تلاش می‌کنند در بستری تازه فعالیت کنند و به کسانی که دنبال شغل‌های هیجان‌انگیزتر هستند، فرصت تازه ارائه کنند را خفه کند.»

آقای ویلیامز همچنین مدعی شده سریبالان سانتانام قائم مقام بخش مهندسی سیلیکون اپل به او هشدار داده در صورتی که استارتاپش به استخدام مهندسان اپل ادامه دهد، او باید منتظر «تبعات» این کار باشد. 

او حتی مدعی شده اپل به پیام‌هایی که بین کارمندان این شرکت و ویلیامز رد و بدل می‌شود دسترسی دارد و دپارتمان منابع انسانی این شرکت تلاش بسیار زیادی می‌کند تا کارمندان اپل با او ارتباط نداشته باشند. 

اپل هنوز به ادعاهای آقای ویلیامز واکنشی نشان نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات