فیل اسپنسر: رقبای اصلی ایکس باکس آمازون و گوگل هستند، نه نینتندو و سونی

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای عنوان کرد که رقبای اصلی مایکروسافت در آینده ارائه‌دهندگان مطرح خدمات ابری یعنی آمازون و گوگل خواهند بود.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ و ایکس‌باکس مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت پروتکل اظهار کرده است که ردموندی‌ها دیگر سونی و نینتندو را رقبای اصلی خود نمی‌دانند بلکه معتقدند رقابت اصلی آن‌ها در آینده با دو شرکت آمازون و گوگل خواهد بود. علت این مسئله این است که به اعتقاد مسئولان مایکروسافت، سرویس‌های گیمینگ ابری در آینده نقشی محوری در صنعت گیم ایفا خواهند کرد و هیچ‌یک از این دو رقیب دیرینه مایکروسافت پلتفرم ابری مشابه آژور (Azure) مایکروسافت ندارند. اسپنسر در ادامه توانمندی سونی و نینتندو برای ایجاد زیرساخت ابری لازم جهت به چالش کشیدن مایکروسافت، گوگل و آمازون را رد کرد. او در این باره گفت:

با تمام احترامی که برای نینتندو و سونی قائل هستیم اما از نظر ما در ادامه‌ی راه، آمازون و گوگل رقبای اصلی ما هستند. با ظهور سرویس‌های گیمینگ ابری، شرکت‌های سنتی گیمینگ به نوعی جایگاه گذشته‌ی خود را از دست داده‌اند. فکر می‌کنم برای سونی و نینتندو بسیار دشوار باشد که پلتفرمی مثل آژور برای خدمات ابری ایجاد کنند. ما در مایکروسافت برای ایجاد این پلتفرم طی چندین سال ده‌ها میلیارد دلار در حوزه‌ی خدمات ابری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

برنامه‌های مایکروسافت برای آینده‌ی گیمینگ، از کنسول بازی ایکس‌باکس بسیار فراتر می‌روند. این غول دنیای نرم‌افزار در تلاش است تا بتواند از طریق سرویس گیمینگ ابری خود به میلیاردها گیمر در سرتاسر جهان خدمات‌رسانی کند. گوگل درحال‌حاضر سرویس استادیا را عرضه کرده است و مایکروسافت نیز اکنون مشغول آزمایش سرویس استریم خود با نام xCloud است. این سرویس قرار است به‌طور کامل در ادامه‌ی سال راه‌اندازی شود.

اسپنسر پیش‌تر نیز به‌طور غیرمستقیم در مورد خطرات آمازون و گوگل به‌عنوان رقیب صحبت‌هایی کرده بود. او همچنین عنوان کرده بود که نمی‌خواهد در حینی که آمازون و گوگل روی ارائه‌ی سرویس‌های گیمینگ ابری به هفت میلیارد نفر در سرتاسر جهان تمرکز کرده‌اند بر سر فرمت آینده با سونی و نینتندو وارد جنگی تازه شود.

این بدان معنا است که مایکروسافت خود را برای جنگ‌های کنسولی آینده که در دیتاسنترها رخ می‌دهند، آماده می‌کند و همچنین آماده‌ی شراکت با رقبایی است که می‌توانند از پلتفرم ابری آژور بهره ببرند. سال گذشته مایکروسافت و سونی شراکت جدیدی را آغاز کردند که در طی آن مایکروسافت میزبانی سرویس استریم ابری سونی تحت عنوان Playstation Now را در پلتفرم آژور بر عهده گرفت.

با این حال به‌نظر می‌رسد هنوز با فراگیر شدن سرویس‌های گیمینگ ابری فاصله‌ی زیادی داریم؛ مخصوصاً اینکه سونی و میکروسافت قصد دارند امسال کنسول‌های سنتی خود یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس را عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات