تیم کوک واقعیت افزوده را بزرگترین پیشرفت پیش رو دانست

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل اپل با امیدبخش دانستن گام‌های اپل در راستای مراقبت‌های بهداشتی، واقعیت افزوده را بزرگ‌ترین پیشرفت پیش رو دانست.
تبلیغات

مدیرعامل اپل، تیم کوک، این هفته عازم ایرلند شده تا جایزه‌ای را دریافت کند که برای رسمیت بخشیدن به چهار دهه حضور اپل در این کشور اهدا می‌شود. پس از دریافت جایزه از مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ایرلند (IDA Ireland)، تیم کوک گفت‌گوی کوتاهی را با مدیرعامل مؤسسه‌ی یادشده، مارتین شاناهان داشت.

IDA Ireland آژانسی دولتی است که مسئولیت سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی را در ایرلند برعهده دارد، به همین دلیل این مؤسسه‌ی IDA Ireland بود که امروز جایزه را به تیم کوک اهدا کرد. اپل با ۶۰۰۰ کارگر، بزرگ‌ترین کارفرمای کُرک، دومین شهر بزرگ ایرلند است. دیروز در جریان بحث و گفت‌گوی تیم کوک با شاناهان، خبرنگار وب‌سایت فناوری Silicon Republic پرسید که انتظار او از پیشرفت‌های فناوری در ۵ تا ۱۰ سال آینده چه چیزی است. کوک از واقعیت افزوده با عنوان بزرگ‌ترین اتفاق بعدی یاد کرده و آشکار ساخته که وی آینده را در واقعیت افزوده می‌بیند.

او در همین خلال اشاره‌ای نیز به سفرش برای ملاقات با گروه توسعه‌دهندگان بازی‌های واقعیت افزوده، با نام War Ducks داشت. کوک گفت:

من در رابطه با واقعیت افزوده هیجان‌زده هستم. از نظر من آن [واقعیت افزوده] بزرگ‌ترین اتفاق [فناوری] پیش‌رو خواهد بود و تمامی زندگی ما را در بر خواهد گرفت. دیروز از شرکتی توسعه‌دهنده با نام War Ducksدر [شهر] دوبلین دیدن کردم؛ ۱۵ نفر در آن مشغول استخدام کارمندان جدید و استفاده از واقعیت افزوده برای بازی‌ها هستند. می‌توانید تصور کنید که وقتی این فناوری برای بازی‌ها خارق‌العاده است، برای گفت‌گوی ما در اینجا چگونه خواهد بود؟ من و شما ممکن است در مورد یک موضوع صحبت کنیم و با استفاده از واقعیت افزوده به آن خاتمه دهیم و هر دو در آنِ واحد به یک چیز واحد بنگریم [به یک نتیجه برسیم].
tim cook irland

کوک همچنین تأکید کرد که واقعیت افزوده به گونه‌ای طراحی نشده تا مردم را منزوی کند، این فناوری در عوض افراد را دور هم جمع می‌کند:

فکر می‌کنم این چیزی نیست که مردم را منزوی کند. ما می‌توانیم از آن برای تقویت بحث و گفت‌و‌گو استفاده کنیم؛ نه به‌عنوان جایگزینی برای روابط انسانی، [در این رابطه] من همیشه عمیقا نگران برخی از فناوری‌های دیگر هستم.

با این حال کوک خارج از بحث واقعیت افزوده اظهار داشت، او از نقشی که فناوری می‌تواند در بهداشت و درمان ایفا کند بسیار هیجان‌زده است. کوک از همین حالا می‌گوید که این حوزه هنوز به حد کافی کاوش نشده و فرصت‌های زیادی پیش رو است. او ادامه می‌دهد:

فکر می‌کنم که شما می‌توانید از ایده‌ی ساده‌ی داشتن عوامل بازدارنده استفاده کنید و نواحی بسیار دیگری که فناوری با بهداشت و درمان تلاقی می‌کند را بیابید؛ همچنین فکر می‌کنم این‌گونه به احتمال زیاد زندگی تک‌تک ما شرایط بهتری پیدا کند.
tim cook irland

کوک سخنانش را در اینجا متوقف نکرد و گفت، هزینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی با استفاده‌ی گسترده‌تر از فناوری، اساسا به‌طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد و در همین رابطه، فعالیت کنونی اپل در حوزه‌ی بهداشت و درمان را یادآوری کرد. او بیان کرد:

بیشتر پولی که در بهداشت و درمان هزینه می‌شود، به مواردی اختصاص دارد که به‌موقع شناسایی نشده‌اند. مدتی طول خواهد کشید اما کارهایی که ما در حال انجام دادن‌شان هستیم (و قرار نیست امروز درباره‌ی آن‌ها حرفی بزنم)، امید فراوانی را در من ایجاد کرده است.

کوک به‌طور مرتب در مصاحبه‌هایش به واقعیت افزوده و مراقبت‌های بهداشتی اشاره می‌کند و اظهارات امروز او در ایرلند، تأکیدی بر این نکته است که هر دو بخش همچنان مرکز تمرکز اپل خواهند بود. مدیرعامل اپل سال پیش در مصاحبه‌ای گفت که فکر می‌کند بزرگ‌ترین سهمی که اپل در جامعه‌ی بشری ایفا می‌کند مربوط به سلامتی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات