لاتاری ۹ میلیون دلاری میلیاردر ژاپنی برای ۱۰۰۰ نفر از کاربران توییتر

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
یک میلیارد ژاپنی اعلام کرد برای بررسی اثر پول بر زندگی افراد‏، به هزار نفر از دنبال‌کننده‌های حسابش در توییتر ۹ میلیون دلار پول پرداخت می‌کند.
تبلیغات

یوساکو مائزاوا، میلیارد مشهور ژاپنی با انتشار ویدئویی در یوتیوب اعلام کرد به هزار نفر از کسانی که یک توییت مشخص از او را ری‌توییت کنند، به قید قرعه مبلغ یک میلیارد ین (حدود ۹ میلیون دلار و ۹ هزار و صد دلار در ازای هر شخص) پرداخت خواهد کرد. آقای مائوزا می‌گوید هدفش از این کار بررسی تأثیر این مقدار پول روی زندگی یک فرد است.

او در این ویدئو اعلام کرد برندگان می‌توانند «هر طور که دوست دارند» پولی را که برنده می‌شوند، خرج کنند. آن‌ها در مقابل باید یک پرسش‌نامه‌ی ساده را برای این میلیاردر تکمیل کنند. این پرسش‌نامه شامل سؤال‌هایی معمولی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از پول مذکور و تأثیر آن روی وی خواهد بود.

همه‌ی کسانی که در توییتر حساب کاربری داشتند می‌توانستند در این مسابقه که تا نیمه شب روز هفتم ژانویه در جریان بود، شرکت کنند. شرکت‌کنندگان برای حضور در قرعه‌کشی فقط باید توییت مائوزاوا را ری‌توییت می‌کردند.

این میلیاردر ژاپنی اعلام کرده تا هفته‌ی آینده‌ی برندگان قرعه‌کشی مشخص خواهند شد. او گفته شخصا به حساب‌های کاربری برنده‌شده پیغام می‌دهد.

مائوزاوا همچنین گفته است، بعد از اعلام برندگان برای بررسی تأثیرات پول روی زندگی افراد با آن‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد و برای تحلیل نتایج پژوهش خود از متخصصان جامعه‌شناسی کمک خواهد گرفت.

یوساکا مائزاوا

آقای مائزاوا کمپینی مشابه در سال ۲۰۱۹ به راه انداخت که در جریان آن مبلغی حدود ۹۱۴ هزار دلار را بین ۱۰۰ نفر از کاربران توییتر تقسیم کرد. این کاربران هرکدام مبلغی حدود ۹هزار دلار برنده شدند. این توییت در آن زمان با رکورد ۴/۶۸ میلیون ری‌توییت رکورد تاریخ را شکست و وی به صاحب بیشترین ری‌توییت تاریخ این شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شد.

براساس گزارش فوربس، یوساکو مائزاوا حدود دو میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد. او در حوزه‌ی مد آنلاین چهره‌ای شناخته شده و یک کلکسیونر بزرگ آثار هنری بسیار گران‌قیمت به شمار می‌رود. مائزاوا قرار است به‌عنوان اولین مسافر توریستی فضا توسط اسپیس ایکس راهی ماه شود. هنوز زمان و جزییات این سفر مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات