آیکون‌های جدید ویندوز 10 در راه است

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر از یکنواختی آیکون‌های ویندوز ۱۰ خسته شده‌اید، خوشحال باشید؛ چون قرار است آیکون‌های ویندوز به ظاهری مدرن‌تر جایگزین شوند.
تبلیغات

 مایکروسافت در یک پست اینترنتی جزئیاتی را پیرامون طراحی جدید آیکون‌های ویندوز بیان کرد. این‌بار مایکروسافت علاوه‌بر تغییر آیکون‌های آفیس (Office)، دامنه‌ی وسیع‌تری را در نظر گرفته و تصاویر بیشتری از آیکون‌های مختلف نمایش داده شده‌اند.

برخی از تصاویری که در عکس بالا می‌بینید پیش از این به نمایش درآمده بودند، اما برخی دیگر برای اولین‌بار رونمایی شدند. آیکون‌های جدیدی برای نوت پد (Notepad) و پینت (Paint) معرفی شده‌اند؛ مدت‌ها بود که آیکون این دو نرم‌افزار هیچ تغییری نکرده بود. مشخصاً قرار است آیکون این برنامه‌ها مدرن‌تر شود. به اپلکیشن موبایل دیتا هم آیکون رنگین‌تری اختصاص داده خواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده که در این مرحله بیش از ۱۰۰ آیکون را بازطراحی خواهد کرد. در این نسخه حتی لوگوی ویندوز با رنگ متفاوتی ظاهر شده‌ است (این لوگو پیش از این همه نمایش داده‌شده بود). جان فریدمن (John Friedman) در یک پست اینترنتی گفته‌ است که اقتباس تم آیکونی از ۱۰ محصول مایکروسافت و سپس گسترش دادن آن به ۱۰۰ آیکون عملی هم‌زمان هیجان‌انگیز و دلهره‌آور بود.

مایکروسافت تلاش بسیاری برای این فعالیت وسیع انجام داده‌ است. برای به انجام رسیدن آن تیم‌های طراحی مختلف و تیم‌های مربوط به تولیدات مختلف باید گرد هم می‌آمدند، چون مایکروسافت در اقدامی که در این شرکت به نوعی نادر قلمداد می‌شود تصمیم گرفته‌ است بین همه‌ی مشتریان خانگی، شرکت‌های کوچک و شرکت‌های تجرای بزرگ یکپارچگی ایجاد کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا وقتی این آیکون‌ها برای استفاده عرضه شوند واقعاً بین همه‌ی کاربران یکپارچگی وجود خواهد داشت یا خیر.

icon

این آیکون‌های جدید که براساس زبان طراحی جدید مخصوص مایکروسافت به‌نام Fluent Design System  شکل گرفته‌اند در یک سیستم طراحی متنوع اما همبسته ارتباط ایجاد کرده و نقش مترجم را داشته باشد. ایده‌ی کار این است که آیکون‌های جدید بتوانند در گستره‌ی وسیعی از دستگاه‌ها با سایز صفحه‌نمایش مختلف و فرم فاکتورهای متفاوت ظاهر شوند.

متأسفانه مایکروسافت هنوز مشخص نکرده این آیکون‌ها از چه زمانی در دسترس خواهند بود. امیدواریم این آیکون‌ها به‌صورت به‌روزرسانی برای ویندوز ۱۰ ارائه شود، نه به‌صورت به‌روزرسانی برای اپلیکیشن‌های مختلف.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات