اسنشال ظاهر متفاوت گوشی جدید خود را نمایان کرد؛ فرم‌فکتور جدید؟

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اسنشال تحت پروژه‌‌ای با نام «جم» روی گوشی هوشمندی جدیدی کار می‌کند که ظاهری کاملا متفاوت نسبت‌به گوشی‌های مرسوم بازار دارد.
تبلیغات

اندی رابین، خالق سیستم‌عامل اندروید و بنیان‌گذار اسنشال به‌تازگی تصاویری را در صفحه‌ی توییتر خود منتشر کرده که گوشی هوشمندی را با ظاهری کشیده و متفاوت نسبت‌به آنچه تاکنون مشاهده کرده‌ایم، به‌تصویر می‌کشد.

در این تصاویر شاهد دستگاهی هستیم که اندازه‌ای طویل‌تر نسبت‌به گوشی‌های هوشمند کنونی بازار دارد و درعوض از عرض کمتری بهره می‌برد؛ امری که باعث می‌شود به‌راحتی بتوان دستگاه را بین انگشتان دست جای داد.

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصاویر کلیک کنید

در تصاویری که اندی رابین منتشر کرد، شاهد قسمت جلویی و پشتی دستگاه بودیم. همان‌طور که می‌توان مشاهده کرد، بدنه‌ی دستگاه از ظاهری گرادیانی بهره خواهد برد تا نسبت‌به تغییر زاویه، واکنش نشان دهد و به‌ تناسب آن، تغییر میزان روشنایی رنگ را شاهد باشیم. با‌این‌حال تفاوت اصلی نه در ظاهر دستگاه، بلکه در رابط‌کاربری و سیستم‌عامل این گوشی خلاصه می‌شود؛ جایی‌که اسنشال برای تعامل‌پذیری بهتر کاربران با سیستم‌عامل از رابط‌کاربری کارت‌محور و دکمه‌های بزرگ استفاده کرده است.

جدا از این موارد، عناصر اصلی گوشی‌های هوشمند، در این دستگاه تعجب‌برانگیز نیز دیده می‌شود و ما همچنان شاهد قرارگیری دکمه‌های پاور و صدا در حاشیه‌ی سمت راست دستگاه و حسگر اثر انگشت در زیر لنز دوربین اصلی هستیم.

سخنگوی شرکت اسنشال درباره‌ی محصول جدیدشان می‌گوید:

ما از مدت‌ها پیش روی یک دستگاه جدید کار می‌کردیم و اکنون در مراحل اولیه‌ی آزمایش خارج از آزمایشگاه‌ها قرار داریم. به‌دنبال این هستیم تا در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری به‌اشتراک بگذاریم.

درست چندساعت پس‌ از این بیانیه، صفحه‌ی توییتر اسنشال توییت جدیدی را به‌همراه چند عکس و یک متن منتشر کرد که محصول جدید آن‌ها را به‌صورت رسمی به‌تصویر می‌کشید؛ محصولی که هم‌اکنون برای اشاره به آن از نام «پروژه‌ی جم» استفاده شده بود.

Project Gem

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصاویر کلیک کنید

پیش‌تر بلومبرگ درباره‌ی ساخت گوشی جدیدی توسط اسنشال گزارش داده بود که با رویکردی جدید وارد بازار خواهد شد؛ دستگاهی که به‌جای کنترل‌های عادی، کاربران باید با‌استفاده از دستورها صوتی با آن تعامل داشته باشند.

طبق داده‌هایی که توسعه‌دهندگان XDA به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند، فراخوانی دستیار صوتی در گوشی جدید اسنشال ازطریق قسمت پشتی بدنه میسر می‌شود؛ قابلیتی که در کدها از آن با نام Fingerprint Walkie Takie‌ یاد شده بود. افزون‌بر مورد یادشده، انتظار می‌رود که دستگاه موردبحث از سیستم‌عامل اندروید بهره بگیرد و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ به‌عنوان پردازنده‌ی اصلی استفاده کند.

نکته‌‌ی مهم آنکه، نام GEM توسط اسنشال ثبت تجاری شده است؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که نام نهایی دستگاه نیز GEM باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات