اسنشال فون، گوشی بدون حاشیه استارتاپ اندی رابین رسما رونمایی شد

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
استارتاپ اندی رابین که اسنشال نام دارد، گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ی خود را با نام اسنشال فون رسما رونمایی کرد.
تبلیغات

اسنشال فون نام گوشی هوشمند استارتاپ اسنشال است؛ استارتاپی که توسط اندی رابین تأسیس شده است. اندی رابین را باید خالق اندروید خواند که پس از تصاحب آن توسط گوگل، به غول جستجو پیوست و پس از خارج شدن از این کمپانی، استارتاپ خود را با نام اسنشال تأسیس کرد. این استارتاپ چندی بود که به ارائه‌ی اطلاعات محدودی در رابطه با گوشی‌ هوشمندش می‌پرداخت؛ اما دقایقی پیش این گوشی هوشمند رسما رونمایی شد.

اسنشال فون یک گوشی هوشمند اندروید است که با قیمت ۶۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد و از مشخصات فنی بالایی بهره خواهد برد. این گوشی نمایشگر بدون حاشیه‌ای دارد که حاشیه‌های آن حتی در مقایسه با گلکسی اس ۸ و جی ۶ ال‌جی نیز باریک‌تر هستند؛ به‌طوری که حتی دوربین سلفی این دوربین در لبه‌ی بالایی، با نمایشگر احاطه شده است. نکته‌ی جالب در مورد لبه‌ی بالایی گوشی اسنشال فون این است که حتی نوار بالای اندروید نیز این قسمت را پوشش نمی‌دهد.

اسنشال فون

اسنشال در ابتدای کار این گوشی را در بازار آمریکا به فروش خواهد رساند. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد که آن را هم‌رده با سایر پرچم‌داران اندروید قرار داده است. اسنشال از تمام فرکانس‌های اپراتورهای مخابراتی آمریکا پشتیبانی می‌کند. طراحان اسنشال در یک تصمیم بازاریابی، نام و نشانی از این استارتاپ روی بدنه‌ی گوشی قرار نداده‌اند و انتظار می‌رود تغییرات زیادی نیز در رابط کاربری اندروید که روی این گوشی نصب شده است، ایجاد نشده باشد.

اسنشال در گوشی خود از ترکیب تیتانیوم و سرامیک استفاده کرده است تا در زمان برخورد گوشی با سطح سخت، آسیب نبیند؛ این در حالی است که گوشی‌های آلومینیومی از بدنه‌ی ضعیف‌تری برخوردارند.

هرچند اسنشال فون از مشخصات فنی بالایی بهره می‌برد؛ اما نمی‌توان این موضوع را فاکتوری برتر در میان گوشی‌های هوشمند رده بالا خواند. اسنشال با توجه به این موضوع سعی کرده است با توسعه‌ی اکوسیستمی از لوازم جانبی، کاربران را به سمت خود جلب کند و فاکتوری برتر در مقایسه با رقبا داشته باشد. از جمله‌ی لوازم جانبی باید به ماژول ارتباطی مغناطیسی و ماژول بی‌سیم برای ارسال و دریافت اطلاعات اشاره کرد. یک ماژول دوربین ۳۶۰ درجه‌ نیز توسعه یافته است که به پشت گوشی وصل می‌شود و می‌توان با استفاده از آن، تصاویر و ویدیوهای ۳۶۰ درجه ثبت کرد. همچنین با دو پین قرارگرفته در پشت گوشی، امکان شارژ از طریق این پین‌ها و هم از طریق درگاه USB نوع C وجود دارد.

اسنشال فون

اسنشال فون فاقد درگاه ۳.۵ میلی هدفون است و بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این گوشی با دانگل مخصوص هدفون همراه شده است که احتمالا در آینده برای تجهیزات صوتی از درگاه مغناطیسی ارتباطی در بالای گوشی نیز استفاده خواهد شد. اسنشال فون از وجود دوربین دوگانه بهره می‌برد که یکی از سنسورهای آن مجهز به لنز واید و دیگری مجهز به لنز تله فوتو است. اما این تمام ماجرا نیست؛ چرا که یکی از سنسور‌ها مونوکروم است و از آن برای ثبت عمق تصویر و همچنین تصاویر سیاه و سفید استفاده می‌شود. در واقع سنسور سیاه و سفید می‌تواند در کنار عمق تصویر، جزئیات بیشتری نیز ثبت کند؛ از این‌رو خروجی تصویر در ترکیب با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی رنگی کیفیت بالاتری خواهد داشت. دوربین سلفی اسنشال فون از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و قادر است ویدیوی 4K ثبت کند.

مشخصات / گوشی 

Essential Phone

پردازنده

Snapdragon 835

Adreno 540

سیستم‌عامل

Android 7.1.1

حافظه‌ی رم

4GB

صفحه نمایش

5.71 inches

LTPS LCD

1312x2560

تراکم پیکسل

~504ppi

محافظ نمایشگر

Gorilla Glass 5

حافظه ذخیره‌سازی

128GB

دوربین اصلی

Dual 13 MP, f/1.85

دوربین جلو

8MP, f.2.2

اثر انگشت

دارد

باتری

Non-removable

3040mAh

وزن

185g

ابعاد

141.5x71.1x7.8mm

رنگ‌ها

Ocean Depths, Stellar Grey, Black Moon, Pure White

قیمت

750$

نظر شما در خصوص این گوشی هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات