مایکروسافت در رویداد دهم مهر احتمالا از محصولات جدید رونمایی خواهد کرد

چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی انتشار دعوت‌نامه‌ی مایکروسافت برای رویدادی در دهم مهر، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رونمایی سری جدید دستگاه‌های این شرکت قوت گرفته است.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد رویدادی را در دوم اکتبر مصادف با دهم مهر برگزار کند. گفته می‌شود که این رویداد بر معرفی محصولات جدید سری سرفیس متمرکز خواهد بود. این محصولات می‌توانند سرفیس پرو ۷، سرفیس بوک ۳ و سرفیس لپ‌تاپ ۳ باشند. همچنین، احتمال دارد ردموندی‌ها Centaurus را که دستگاهی با نمایشگر دوگانه است رونمایی کنند.

در دعوت‌نامه‌ی ارسالی مایکروسافت، اطلاعاتی در مورد زمان و مکان برگزاری رویداد داده شده است. جمله‌ی Save the date به‌معنی «این تاریخ را ثبت کنید» نیز بر اهمیت رویداد پیش‌رو تأکید کرده است؛ اما هیچ اطلاع دیگری در مورد آنچه که در این مراسم رونمایی خواهد شد داده نشده است. با وجود این، تصویر ناقص لوگوی مایکروسافت در میانه و هشتگ #MicrosoftEvent در پایین دعوت‌نامه این فرضیه را ایجاد می‌کند که به احتمال زیاد شاهد رونمایی از سخت‌افزارهای جدید در کنار معرفی نسخه‌ی جدید ویندوز از غول دنیای فناوری باشیم.

رویداد مایکروسافت

از مواردی که انتظار می‌رود در نسخه‌های جدید محصولات سرفیس ارتقا داده شود، درگاه‌های این محصولات و البته پردازنده‌ها آن‌ها است. سرفیس بوک ۲ و سرفیس گو دو محصول مایکروسافت هستند که از درگاه USB نوع C بهره می‌برند؛ اما این ویژگی هنوز در سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو ظاهر نشده است. مضاف بر این، به‌روزرسانی پردازنده‌ی سرفیس‌های جدید به نسل دهم پردازنده‌های اینتل، Comet Lake یا آیس لیک و پردازنده‌های گرافیکی RTX انویدیا نیز دور از انتظار نیست. به‌علاوه، مدتی است که شایعاتی مبنی بر استفاده‌ی پردازنده‌ی AMD در سرفیس لپ‌تاپ بعدی قوت گرفته است و در مورد سرفیس پرو نیز گفته می‌شود که از اسنپدراگون 8cx در آن استفاده خواهد شد.

از دیگر مواردی که احتمال رونمایی آن در رویداد پیش‌رو وجود دارد، Windows Core OS است؛ سیستم ماژولاری که  به مدت طولانی سوژه‌ی اخبار است اما هیچ زمان دقیقی برای رونمایی آن مشخص نشده است. در هر حال، این سیستم‌عامل نیز با احتمال ضعیف‌تر می‌تواند جزو گزینه‌های مورد انتظار در رویداد دهم مهر باشد.

در بخش نرم‌افزار نیز رونمایی از ویژگی‌های جدید نسخه‌های آتی ویندوز ۱۰ کاملا محتمل است. مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی جدیدترین برنامه‌های خود برای ارائه‌ی ویندوز ۱۰ را اعلام نکرده؛ اما منابع آگاه می‌گویند به‌روزرسانی 19H2 شامل ویژگی‌هایی است که مختص کاربران تجاری خواهد بود. این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی 20H1 که اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. یکی از ویژگی‌های مورد بحث امکان اضافه کردن دستیار صوتی متفرقه به صفحه‌ی قفل ویندوز است. رونمایی از ویژگی‌های جدید آفیس ۳۶۵ نیز می‌تواند از برنامه‌های مایکروسافت برای دهم مهر باشد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار در مورد این رویداد با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات