عمر سفرهای ارزان قیمت به پایان رسیده است

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اوبر و لیفت با ارائه گزارش مالی سه‌ماهه خود اعلام کردند دوران رقابت تنگاتنگ آن‌ها برای جذب مسافران با مشوق‌هایی مانند تخفیف به پایان رسیده است.
تبلیغات

لیف (Lyft) به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد از ماه ژوئیه هزینه سفر برای برخی مسیرها در شهرهای مختلف افزایش پیدا کرده است. لیفت همچنین از الگوریتم آتی قیمت‌گذاری خود خبر داده و گفته است با دقت بیشتری می‌تواند پیش‌بینی کند کدام مسافران راغب به پرداخت هزینه سفر هستند. این تغییر قیمت‌ها درآمد لیفت از هر سفر را افزایش می‌دهد.

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر می‌گوید:

ما و لیفت برای مدتی طولانی با یکدیگر رقیب بوده‌ایم، اما اکنون می‌بینیم  هرکدام در دسته‌های مختلفی جایگاه‌یابی کرده‌ایم و وضعیتمان تثبیت شده است.
اوبر

ضرر بی‌سابقه اوبر

اخیراً ضرر مالی اوبر از همیشه بدتر بوده است. ضرری ۵.۲ میلیارد دلاری در سه‌ماهه دوم سال جاری در کنار کندترین روند رشدی که تابه‌حال تجربه کرده است. قبل از آن بالاترین ضرری که متوجه اوبر شده بود، ضرری ۳.۹ میلیارد دلاری و ناشی از هزینه‌های جبران خسارت به کارمندان پس از عرضه سهام عمومی‌اش بود. اوبر همچنین مبالغ هنگفتی را صرف استخدام راننده‌های جدید و حفظ آن‌ها در سازمان کرده است. برای مثال مشوق‌های رانندگان جهت بازاریابی دهان‌به‌دهان برای اوبر و رشد دادن بخش تحویل غذا دو برابر شده است. بخشی از ضررهای اوبر ناشی از چالش آن در آمریکای لاتین است. از زمانی‌که پلتفرم آنلاین تاکسی چینی به نام دیدی (Didi) به‌سرعت وارد بازار شده درآمد اوبر۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

ماجرا برای لیفت قدری بهتر است. این شرکت در سه‌ماهه دوم سال جاری۶۴۴ میلیون دلار ضرر کرده است. مدیرعامل لیفت بیان کرده است: «پیش‌بینی می‌کنیم در سال۲۰۱۹ میزان ضررها کمتر باشد». این شرکت عنوان کرده فعالیتش در حوزه دوچرخه و اسکوتر کاربران فعال بیشتری را به خود جلب کرده است. اما این تعداد در زمستان و با کاهش میل افراد به رکاب زدن در فصل سرما کاهش پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات